И днес няколко полета на „България Ер” се изпълняваха със закъснение.
Жалбите на ощетени пътници вече са над 100.
Според компанията днешните закъснели полети са изолирани случаи, като огромните закъснения, натрупани през последната седмица, са изчистени и графикът на полетите е нормализиран.
От авиопревозвача увериха, че ще възстановят разходите за нощувки на засегнатите пътници, ако се наложи, и обясниха, че закъснението на техен полет за Рим се дължи на лошо време във Франкфурт, което пренасочило на друг техен полет снощи.
За да не се натрупва допълнително закъснение в графика днес пък е анулиран един полет за Милано.
От „България Ер” са категорични, че разполагат с достатъчно самолети и екипаж, така че да обслужват планираните полети и уточняват, че чартърите, които изпълняват, не са за сметка на редовните линии.
Дали ще има санкции за авиопревозвача, ще стане ясно след края на цялостната държавна проверка, която трябва да приключи следващата седмица.
От компанията изчисляват , че ако всички потърпевши предявят претенции, тя ще трябва да изплати около 1,5 млн. лв. обезщетения. Подобни разходи обаче били заложени в бюджета ѝ.
Справка в търговския регистър показва, че заради агресивното навлизане на нискотарифните авиокомпании приходите на „България Ер” от редовни и международни полети падат (-7,5%), за сметка на това растат тези от чартъри (+17%).
Вижте още във видеото: