От встъпването в длъжност на правителството до 5 февруари т.г. Военномедицинска академия е предоговаряла договори за различни услуги, намалявала е разходите и, в същото време, е разширила дейността си. Това става ясно от отчета за работата на лечебното заведение, ръководено от ген. Николай Петров.
Очакваната годишна икономия на болницата е в размер на над 21.6 млн. лева.
В документа се посочва, че е анализирана работата на „частните структури, ползващи помещения под наем в сградата на ВМА-София, като се предоговарят условията в интерес на Академията”.
Тази информация идва ден, след като бившият шеф на болницата ген. Стоян Тонев подаде оставка от парламента заради разкрития на bTV за злоупотреби за милиони в клиниката по дерматология. Военната прокуратура започна разследване.
Какво е икономисано?
В отчета се посочва, че е постигната годишна икономия на 1 981 293 лева от това, че поддръжката на компютърната техника вече се осигурява от служители към ВМА. Други 5 552 491 лева са спестени при предоговаряне на абонаментната поддръжка на сграден фонд, инсталации и съоръжения.
Икономия от 8 905 831.47 лева е реализирана при предоговаряне на доставките на храна, почистването, прането и поддръжката на тревни площи. Близо 1 млн. лева са спестени с нов договор за горивата, които използва ВМА.
Предоговорени са и доставките на лекарствени средства и медицински консумативи, като това е довело до спестяването на около 4 500 000 лева.
Затягане на колана
Към 31 декември м.г. общият дълг на ВМА е намален 130 млн. лева на 103 млн. лева. В края на миналата година просрочените задължения са намалени от 112 000 000 лева на 95 000 000 лева.
Възможностите на Болничната информационна система са разширени с възможност за постоянен контрол на разходите за всеки пациент. С цел намаляване на разходите се стимулира използването на генерични лекарствени средства.
В същото време, броят на амбулаторните прегледи е нараснал с 3%, този на лекуваните в стационар болни – също с 3%, а лабораторните изследвания бележат ръст от 23 на сто при намаляване на разходите за реализацията им с 22 на сто.