Повредена инфраструктура във Врачанско от миналогодишните наводнения още не е ремонтирана. Непроходими са мостове и шосета. За някои от тях не е ясно, дали изобщо ще има финансиране.
След къщите в Мизия най-пострадал е мостът в центъра на село Малорад. Той свързваше две общини - Хайредин и Борован, но и в момента ситуацията е плачевна, зейнали са две дупки, между които с риск за живота си преминават хората.
Подобно е положението и в други населени места, където са се отворили свлачища, там хората собственоръчно насипват пътища и мостове, за да могат да преминават. В село Мраморен камара от камъни предупреждава за опасност на пътя, разрушен от потопа през 2014 г. Въпреки забраната, шофьорите минават.
Но ако за този участък все пак надежда има - с 35 хиляди лева от държавата, ремонтът тръгва до дни, то за моста в Малорад няма яснота. Търпението на хората се изчерпва.
За миналогодишните бедствия в региона Европейският солидарен фонд отпусна почти два милиона евро. При първоначалното им разпределяне за моста в Малорад, комисия от Областната управа във Враца беше отредила 300 хиляди лева, но от общината в Борован са категорични - нужни са два пъти повече.
„За мен това е несериозно, защото този проект е изработен от проектанти, те са категорични, че няма как да се направи на два етапа, или простичко казано, да се направи половин мост”, заяви кметът Десислава Тодорова.
Тя подозира, че при разпределянето на парите от фонд „Солидарност” се е действало и на партиен принцип: „Кое е по-важно, да се изгради пропадналият мост в Малорад вследствие бедствието и наводнението или да се асфалтират улиците в Бяла Слатина. За мен е скандално и недопустимо”.
Преди дни се разбра, че мостът в Малорад и община Борован като цяло са изхвърлени от окончателната схема и остават без еврофинансиране. И от областната управа, и от Регионалното министерство не получихме коментар.
Заради подобни ужасяващи гледки на много места във Врачанско хората заплашват с протести и с бойкот на изборите, тъй като се чувстват забравени и от държавата, и от общината.