Забранено е влизането и преминаването на всякакъв строителен обект. Това арогантно поведение на неспазване на правилата и саморазправа за съжаление са често срещан проблем. По този начин регионалният министър Лиляна Павлова коментира пред Дарик вчерашното убийство на работник, направил забележка на водач.

"Това не е първият инцидент. Той завърши трагично, но много често се случва - вдигат скандали, премахват сами бариери, влизат по трасето на строящите се магистрали. Масова има такива случаи на хора, които искат да влязат, да минат по трасето, защото бързали", посочи тя.

„Категорично осъждам убийството на АМ „Струма“, което беше извършено при изпълнение на служебните ангажименти на строителя. Изказвам съболезнования на близките и приятелите за трагедията и вярвам, че МВР максимално бързо ще залови убийците“, каза още тя.

Припомняме, 47-годишният Николай Чивиев бе убит с един удар с камък по главата, защото не позволил преминаване през ремонтиращата се отсечка на магистралата "Струма" между Сандански и ГКПП Кулата.

Все още се издирват поне двама заподозрени за бруталното престъпление.

Ремонтно

„По новия участък на АМ „Тракия“ има отклонения от нормите. Вече сме задействали процедурите и те ще бъдат отстранени за сметка на изпълнителя, тъй като са в гаранционен срок“, съобщи министърът на регионалното развитие.

Тя уточни, че е планувано това да се случи от септември, за да не се пречи на трафика през активния летен сезон. Министърът обясни, че замразяването на строителните дейности се отнася само за магистралите, по които ремонтните дейности предизвикват задръствания към морето. По останалите пътища продължават.

Някои от обектите гонят срокове, защото се осъществяват по европейски проекти. Такъв е случаят със Западната дъга на Софийския околовръстен път (която се чака до 30 октомври), Северната скоростна тангента, обхода на Монтана и автомагистрала „Струма“, информира министър Павлова.

На Лот 4 на АМ „Струма“ до гръцката граница се работи на 24-часов режим, увери тя. Лиляна Павлова обясни, че това е за сметка и в интерес на строителя, защото забавянето в изпълнението на този проект е огромно и ако и този път отсечката не приключи в срок, санкциите ще бъдат сериозни. Тя допълни, че подобен вариант не може да се използва на други места, защото е твърде скъп.

Министърът уточни, че участъците не са били преасфалтирани толкова дълго, че се налага подмяната на голяма част от пътната настилка, което оскъпява ремонта:„Не можем да подменим само повърхностния слой на асфалта, както се прави в Европа, защото там ремонтите се извършват на 7 години, а не на 37, както тук“.