Съдът в Бургас прати за общо 25 години в затвора тримата подсъдими за катастрофата на магистрала „Тракия", при която загинаха 9 души, а други 11 бяха ранени.

Съдът в Бургас присъди по 10 години лишаване от свобода за собственика Ениз Ченгел Николай Точев и за ръководителя на транспортния отдел на „Ентуртранс", и наполовина по-ниска присъда за шофьора Светослав Димитров.

Две години след трагедията близките на жертвите продължават да търсят отговор на въпроса „Защо?" Една от жертвите – студентката Пламена Кръстева, остава завинаги на 20 години в деня, в който по грешка хваща по-ранен автобус, за да се прибере в Приморско за лятната ваканция.

Лъчезарната девойка мечтаела да учи психология и се готвела за изпити. „Тя така и не се примири, че не е влязла в Софийския университет, мечтата й беше да учи там”, разказва майка й Марияна Кръстева.

Съпругата на загиналия шофьор Иван Чакъров – Жени, сама се грижи за двете си дъщери - на 16 и 20 години. „Бащата липсва на децата, той просто обожаваше толкова много децата си! Всички неща, които им предстоят от тук нататък в живота, той просто няма да е до тях. За хората отстрани животът си продължава, болката си остава за нас”, сподели жената.

22-годишният Мехмед, Бояна на 14, говорителката на полицията в Стара Загора Йонка Георгиева, Петя Кузманова, Ивиана Димитрова, Албена Узунова и германката Хайдемари Ингилиан са другите жертви в жестоката катастрофа. Повечето загиват от раните си на място. 11 души получават травми за цял живот.

На тримата виновни в причиняване на смърт по непредпазливост съдът даде с по 5 години по-ниско наказание от исканото от прокуратурата. „10 години за Ениз Ченгел, 10 години - за Точев, 5 години за шофьора”, съобщи съдия Денчо Стоянов от Окръжния съд в Бургас, като уточни, че за присъдата на шофьора са взети предвид смекчаващи вината обстоятелства.

Обвиняемите ще обжалват присъдите си пред Апелативния съд.

Eдинствената законова промяна, станала факт след катастрофата, е изискването транспортните фирми, занимаващи се с обществен превоз, да имат експлоатационен център. В него трябва да се извършват предпътните прегледи - медицински на шофьорите и технически на автобуса, преди всеки курс - нещо, което в „Ентуртранс", са правили само на хартия.