Нещо се случва веднага след IV клас, там трябва да е най-голямата промяна. Външното оценяване (тогава-б.р.) показва доста позитивни резултати, в VII клас са катастрофално ниски – с изключително големия нисък резултат най-вече по математика. Ясно е, че учениците трудно се концентрират, трудно разбират текста, който им е даден за четене и трудно възпроизвеждат.
Това каза в студиото на „Тази сутрин” зам.-министърът на образованието Диян Стаматов, след като стана ясно, че около 10 000 зрелостници не са успели да си вземат матурите. Особено тежка е ситуацията по български език и литература, където е отчетен исторически най-нисък резултат на държавните зрелостни изпити.
„Има сериозен проблем в начина, по който се прави преподаването – цялата учителка гилдия, около 90 000 души, вероятно са доста стресирани от тези цифри. Всеки си дава сметка, че трябва да промени нещо в начина на своето преподаване”, коментира Стаматов.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Той подчерта, че ако наистина сме достигнали дъното, то „трябва да има отскок нагоре” чрез истинска промяна на образователната политика – какво се учи, как се преподава и по какъв начин се провеждат изпитите.
„Образованието е двустранен процес. Ние, учителите, даваме (разбира се, някои – по-малко, всяка гилдия има проблеми сериозни), а това, което се иска от нашите ученици, е да поемат това, което в безплатното образование трябва да се случи”, посочи в студиото Маргарита Илчева, която е учител.