Редица български посланици са получили грами и фактура на фирма „Балкантел”, по която трябва да преведат над 30 хил. евро за купуване и инсталиране на нова телефонна централа, съобщи пред журналисти в парламента секретарят на Парламентарната група на „БСП лява България” Кристиан Вигенин.
Според него в случая има съмнения за корупция и затова прокуратурата вече е била сезирана.
Обяснението за новновъведението е, че то се прави за подобряване на комуникацията във връзка с българското председателство на Съвета на ЕС, уточни Вигенин.
По думите му във фактурата са вписани многократно увеличени разходи за труд и техника, като основен разход е централата, или сървър, чрез който телефонните разговори в бъдеще ще преминават през интернет.
За един и същи модел от един и същи доставчик посланиците са получили значително разминаващи се цени за сървъра – между 15 и 25 хил. евро, каза Вигенин.
Негова проверка в обикновен онлайн магазин показала, че такъв сървър струва под 1000 евро.
От Министерството на външните работи признаха, че прокуратурата и ДАНС разговарят с хора от ведомството.
Поръчките са спрени, но след като прокуратурата установи, че всичко е законно, те ще бъдат възстановени.
Очевидно лъжата се е превърнала в устойчива политика на БСП. Господин Вигенин очевидно не си спомня какво е правил той по времето, когато е бил министър. Това каза в предаването "Лице в лице" външният министър в оставка Даниел Митов по повод твърденията на Вигенин.
"Телефонната централа в Лондон в началото на 2014 г., когато той е бил министър, е сменена с централа, която е със същите параметри, които ние в момента търсим да използваме, по абсолютно същата процедура - без обществена поръчка, което законът го позволява до определена сума, и на същата цена – 33 700 евро. Цена, която той в момента твърди, че е изключително завишена".