България купува седем супер луксозни автомобила от престижна марка - модел А8, за нуждите на Министерски съвет. Поредното попълнение в автопарка на властта затвърждава България като една от най-разточителните държави в Европа по отношение на скъпи автомобили.
Поредната порция лимузини за държавниците струват на българите по 124 хиляди лева бройката. Според спецификацията автомобилите разполагат със салон от естествена кожа, телевизионен тунер и мултимедийна система.
Въпреки че харчат и управляват парите на най-бедния народ в Европа, нашите министри и депутати се возят в много повече на брой и в по-луксозни автомобили от държавните мъже на най-богатите страни в Европа.
Българските министри се возят в по-големи и по-скъпи коли и от австрийските си колеги. В Австрия на разположение на всеки министър има по един автомобил, същата марка която ще ползват българските, но австрийците са заложили на по-ниския клас А6. В Австрия целият парламент и всичките 245 депутати разполагат с 6 автомобила. В България 240 депутати разполагат със 116 автомобила. Минималната работна заплата в Австрия е 1400 евро, което е 8 пъти повече от минималното възнаграждение на българите.
В Беглия парламентът разполага със 7 автомобила, а депутатите се придвижват предимно с обществен транспорт, велосипеди и лични автомобили. Около 1400 евро е минималната работна заплата в Беглия - 8 пъти повече от България.
В Германия 622 депутати разполагат с 40 автомобила, но пътуват предимно с обществен транспорт. След началото на икономическата криза и стягането на коланите държавните мъже в Ирландия се отказаха изцяло от използването на държавни автомобили.
В Хърватия, в която минималната работна заплата е 400 евро, е забранено да се купуват автомобили от S клас с пари на данъкоплатците. Министрите в най-новата членка на ЕС се возят с автомобили среден клас.
В една от най-бедните страни в Европа, Босна и Херцеговина, първите мъже наскоро се оборудваха с луксозни лимузини. Същите супер луксозни автомобили, които си купува и българската държава. Подобно на България, около половината население на Босна и Херцеговина живее в бедност. Всички тези примери очертават една тенденция - колкото по-бедна е държавата, толкова по-луксозни автомобили си купуват властимащите.
Продължението на темата гледайте в "Тази сутрин" в четвъртък!