Лидерът на „Да, България“ Христо Иванов с нови сигнали до прокуратурата срещу ТЕЦ Варна, собственост на почетния председател на ДПС Ахмед Доган и пристанище ТЕЦ Езерово.

Иванов обяви, че в срока на договора за студения резерв, за който на централата са платени над 50 млн. лева, тя изобщо не е имала възможността да работи. 

Според Христо Иванов, ТЕЦ Варна е получил лиценз за опериране на газ едва през юли тази година, като в същото време изрази съмнение, че е имала капацитет за доставка и обработка на въглища – другата алтернатива за работа на централата.

„Тази железария изобщо не е могла да работи. Нашето очакване е, че ако има сериозна проверка, ще се докаже, че ние абсолютно щедро сме подарили тези 52 млн. лв., минус глобата, на д-р Доган, понеже сме много щедри“, коментира Иванов. 

Той призова министърът на енергетиката бързо да назначи проверка на текущото състояние на ТЕЦ-а.

От ТЕЦ Варна не отговориха на въпросите ни, а от министерството обясниха, че три от блоковете на централата са преминали 72-часови изпитания, с което са доказали възможностите си за предоставяне на студен резерв.

„Съгласно публичния регистър на МОСВ за горивните инсталации, ТЕЦ Варна може да работи на газ от датата на изменение на комплексното разрешително, а именно 23.03.2018 година“, пише още в становището на министерството.

Лидерът на „Да, България“ сигнализира също, че кейовата стена на пристанището, която е публична държавна собственост, е предоставена на ТЕЦ-а е без концесия. „Държавата на практика харизва ползването на тази държавна инфраструктура на Доган, с което той може да има пристанище“, обяснява Иванов.

От „Пристанищна инфраструктура“ обясниха за bTV, че ситуацията с тази кейова стена е без аналог в България, защото пристанищният терминал зад нея е приватизиран, а законът не предвижда концесия само на стената.За това било подписано споразумение за използване на кейовата стена от корабите, които пристигат.

От министерството на транспорта пък отказаха коментар на друго твърдение на Христо Иванов - че удълбочаването на Варненското езеро, за което правителството отпусна 350 млн. лева, се прави в полза на терминала на Доган.