От началото на ноември KAT прави масови проверки за гумите, светлините, чистачките и изправността на автомобилите.

Първоначално шофьорите само ще бъдат предупреждавани, а от средата на месеца ще им бъдат налагани и глоби.

Снимка: bTV

В момента няма законово изискване гумите да са зимни, така че се мери само дълбочина на грайфера, който трябва да е над 1,6 мм.

Очаква се обаче със законови промени до края на годината зимните гуми да станат задължителни при сняг, лед или трайно ниски температури.

Как да си изберем автомобилни гуми за зимата?

За да можем да разчитаме на характеристиките на един автомобил, много важно е да му осигурим необходимото сцепление – на практика автомобилната гума дава контакта на автомобила с пътя, казва Борислав Враджалиев от Асоциацията на вносители на гуми.

4 мм трябва да е дълбочината на грайфера на гумата за зимни условия. Има и летни гуми с такива дълбочина на грайфера, но според експертите те не са подходящи за зимни условия.

Снимка: bTV

При гумите сцеплението идва от сместа на протектора – лятната гума работи до 7°, при по-ниски температури тя става много твърда и не дава необходимото сцепление, докато зимните гуми са произведени така, че и при ниски температури запазват своята еластичност, обясни Враджалиев.

Неговият съвет е да не се купуват зимни гуми на старо.

Каква информация ни дава етикетът?

Етикетът на гумите дава важна информация – включително за дължината на спирачния път. Но с летни гуми върху сняг изходът може да е фатален.

Зимната гума спира на 25-ия метър, докато лятата гума ще спре чак на 53-тия метър. Това е два пъти по-голямо разстояние.

Снимка: bTV

При тежки зимни условия общата подготовка на автомобила е много важна.

„Бих посъветвал колегите – шофьори да тръгват с много гориво в автомобила си”, казва автомобилният състезател Димитър Илиев.

Вижте повече във видеото: