Експертиза на черната кутия на локомотива ще докаже категорично чия е вината за ж. п. катастрофата край гара Калояновец. 12 души бяха ранени при катастрофата в събота. В болницата в Стара Загора остават още трима пациенти, като състоянието им е стабилно.
Записите от черната кутия на катастрофиралия локомотив трябва да отговорят на въпроса - дали машинистите са включили автоматичната локомотивна сигнализация. Системата е в състояние дори да спре влака, ако има несъответствия между разрешената скорост и действителната. Дали е била включена и дали е работила нормално ще стане ясно от записите на черната кутия.
Предстои ремонт на ЖП-отсечката, като ще се подменят нови части по стрелките. „Тези стрелки, заедно със стрелковата си скара, се произвеждат в завод, размерите на местата, където те се захващат, се изчисляват компютърно и там се правят - тя се монтира и се събира в самия завод. Цялата инсталация така е направена, че дори отклонение от работните й параметри, се приема за нещо съмнително и той преминава в защитен режим”, обясни началникът на Дирекция „Безопасност на превозите” Неделчо Спасов.
Участъкът от Михайлово до Калояновец бе пуснат в експлоатация преди два месеца. Това е една от най-модерните отсечки на железния път в България, а за ремонта му бяха инвестирани над 35 млн. лв. по Оперативна програма „Транспорт”.
Националната компания „Железопътна инфраструктура” е категорична - катастрофата не е заради техническа неизправност по трасето.