Съдят „МакДоналдс“ за расова дискриминация

Американски съдия даде зелена светлина на дело за рекламна дискриминация срещу „МакДоналдс“

Снимка: Reuters

Златина Младенова Златина Младенова

Публикувано в  11:49 ч. 21.09.2022 г.

Дело за дискриминация, в което се твърди, че „МакДоналдс“ отказва да рекламира в медии, които са собственост на чернокожи, получи зелена светлина от Американския съд.

Искът е на медийния предприемач Байрън Алън и е на стойност 10 млрд. долара. Гигантът за бързо хранене е обвинен в „расови стереотипи“, тъй като не рекламира в медии, собственост на чернокожи. Жалбата е подадена за пръв път през май 2021 г.

Байрън Алън, собственик на Entertainment Studios Networks и Weather Group, включваща и Weather Channel, твърди, че „МакДоналдс“ е създал „двустепенна система“, основана на раса и го е изключил от общия пазар.

Снимка: bTV

Според него „МакДоналдс“ сключва договори с отделна рекламна агенция за „афро-американски медии“ с цел изразходване на бюджет, който е „минимален“ в сравнение с общия пазарен бюджет.

През декември обаче федерален съдия отхвърли делото, като каза, че обвиненията не са достатъчно подкрепени.

След съдебни спорове същият съдия в петък отхвърли искането на „МакДоналдс“  за прекратяване на делото и така му даде зелена светлина.

Алън твърди, че ако компанията му беше собственост на бели, тя „щеше да получи десетки милиони долари рекламни приходи от „МакДоналдс“ на годишна база“.

Лорета Линч, бивш главен прокурор на САЩ, сега адвокат, представляващ „МакДоналдс“, каза, че жалбата на Алън е „за приходи, а не за раса“.

„Неоснователните твърдения на ищците пренебрегват както законните бизнес причини на McDonald's да не инвестират повече в техните канали, така и дългогодишните бизнес отношения на компанията с много други партньор, притежаващи разнообразни продукти“, каза тя.

В иска на Байрън Алан се казва още, че чернокожите представляват 40% от клиентите на веригата за бързо хранене, но тя е похарчила едва 0,3% от рекламния си бюджет от 1,6 млрд. долара в САЩ през 2019 г. за медии, собственост на чернокожи. През май 2021 г. Макдоналдс се ангажира да увеличи националните разходи за реклама с медии, притежавани от чернокожи, от 2% на 5% до 2024 г.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече