Българи не могат да излетят от Франкфурт почти денонощие

Полетът е отменен, а пътниците са свалени от самолета призори

Натали Пашева, Марин Николов

Публикувано в  18:56 ч. 08.01.2022 г.

Вече почти денонощие десетки българи остават блокирани на летище Франкфурт-Хан. 150 са пътниците, които е трябвало да излетят снощи за София. 

Българските граждани са добре и очакват да излетят за София в 20:15 ч. местно време, съобщиха по-късно вечерта от МВнР. Служители на генералното ни консулство във Франкфурт са на място, като са предоставили на нашите сънародници продукти от първа необходимост като вода, храна и хигиенни материали.

Със съобщение за 30 минутно закъснение на полета започва голямо чакане за сънародниците ни.

Денонощие по-късно картината не се променя, те остават  блокирани. Някои от тях са се прибрали по домовете си и са отказали да пътуват, други все още чакат полет на летището, който трябва да излети по-късно тази вечер.

150 пътници се качват на борда с час на излитане 22.35 ч. Започва да вали сняг и персоналът ги уведомява, че ще има час закъснение. Хората обаче остават в самолета до тази сутрин.

„Задушаваме се вече тук. Искаме да знаем кой е виновен за това, никой не ни дава обяснение, не поемат ангажименти. Ангажирали сме и в Германия и в България да ни чакат семейства при нужда“, казва един от пътниците.

Полетът е отменен, а пътниците са свалени от самолета призори. И в продължение на часове, чакат да разберат, кога ще излетят.  Храна не им е давана, твърди Мариана Андреева, докато снима останалите. 

От кол-центъра на превозвача „Уиз Еър“ потвърдиха пред екипа ни, че има забавяне, без да посочат причината за него и казаха, че планират полет тази вечер. От компанията добавиха, че ще могат да реагират ако пътуващите попълнят форма за оплаквания на сайта им.

Заместник- министърът на външните работи Ирена Димитрова е запозната със ситуацията и е разговаряла с един от потърпевшите българи. Дипломатите ни на място са се погрижили и за продукти от първа необходимост. 

В казус подобен на този, авиопревозвачът има три задължения – възстановяване на сумата на билета или премаршутиране, да окаже грижа, която включва храна, напитки и хотел при нужда, както и обезщетение в общия случай.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече