Проф. Симеон Ананиев: Единият влак се е движил със скорост 160 км/ч, а другият – със 120 км/ч

Нивото на гръцките железници е по-лошо от българското, подчерта железопътният експерт

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  08:24 ч. 02.03.2023 г.

По неофициални данни от гръцките железничари единият влак се е движил със скорост 160 км. в час, а другият – със скорост 120 км. в час. Това каза в предаването „Тази сутрин“ железопътният експерт проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.

„Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е една системна грешка. Имали сме съвместни проекти за изграждането на т.нар. Балкански железници. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското – като инфраструктура, като кадри и дори като организация“, уточни той.

Симеон Ананиев цитира колегите си в южната ни съседка, с които се е свързал вчера. Според тях причините за тежката катастрофа е в лошата инфраструктура – като контактни мрежи, прелези и сигнализация, както и липсата на добро кадрова обезпечаване – гърците са въвели автоматична система, но все още работят с ръчната.

„Сега се надявам, че ще бъдат въведени нови правила, които да не допускат повтарянето на тази трагедия. За съжаление обаче ние сме балканци – правилата са едно, контролът е съвсем друго, а изпълнението е нещо трето“, отчете още той.

Железопътният експерт подчерта, че в локомотивите има оборудване, което е в постоянна връзка със системите, които дават възможност за автоматично спиране при регистрирането на проблем. Всичко това обаче според него не е сработило.

По неофициални данни от гръцките колеги на проф. Ананиев, единият влак се е движил със скорост 160 км. в час, а другият – със 120 км. в час. „Не е имало предписание скоростта да е по-ниска. При нас ако възникне такъв проблем, скоростта се намалява автоматично. Да чукам на дърво, ние имаме по-добра система“, допълни експертът.

Проф. Ананиев каза още, че отново по непотвърдена информация, пътническият влак е направил опит да намали скоростта, докато товарният – не.

Вижте повече във видеото.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече