Хиляди дупки на път с винетка: Жители на три села излязоха на протест

Заради лошия път селата са оставени и без обществен транспорт

Емил Митев Емил Митев

Публикувано в  08:26 ч. 28.04.2021 г.

Жителите на селата Гълъбовци, Гургулят и Ракита излязоха на протест заради лош път. Хилядите дупки до селата правят труден достъпът на линейки и дори нужните ежедневни доставки като на хляб, например. 

По думите им положението е бедствено и трябва да се вземат спешни мерки. Заплашиха, че ако не им се обърне внимание – ще блокират намиращата се в близост АМ „Европа“. 

Снимка: btvnovinite.bg

Лошият път е най-кратката връзка между Сливница и Брезник. При откриването на обновената спортна зала в Сливница преди 7 години, премиерът Бойко Борисов също го коментира. Тогава обещава рехабилитация на компрометирания участък.

И до днес обаче нов асфалт няма. Няма и ремонт. Отсечката между Сливница и Гълъбовци е най-запазена.

„Имаше някаква поддръжка, но в последните три години – тя е нулева. Никой не го е пипал този път. Положението е трагично. Дупка до дупка и няма запълване. Преди 3 години, когато правихме протест, когато разбраха от кметството, че ще протестираме запълниха дупките с чакъл“, разказа Атанас Ловшинов, жител на село Гълъбовци.

Снимка: btvnovinite.bg

Междуградски транспорт няма. „Имаше маршрутки, които бяха редовни. Просто, човекът си счупи всичките коли и колкото и да беше упорит – накрая се отказа, защото няма шанс. Не му излизат сметките от ремонта“, допълни Ловшинов.

Две села по-надолу преди са имали асфалт. В отсечката между Гургулят и Ракита, асфалтът и дупките са засипани с чакъл. Максималната скорост, с която автомобил може да се движи е 15 километра в час. Разстоянието от 8 км между Гълъбовци и Ракита се взима за 40 минути.

Снимка: btvnovinite.bg

Въпреки че на практика път няма, вертикалната маркировка или т.н. знаци са налице и са относително нови. В центъра на селото са се погрижили даже за пешеходците на половин асфалтираната улица.

Снимка: btvnovinite.bg

Директорът на Областно пътно управление – София инж. Румен Сачански обясни, че през 2019 г. пътят е включен в програмата за основен ремонт, тогава е стартирала обществена поръчка, а изпълнителят е избран преди два месеца. Фирма, която да осъществява надзор обаче не е избрана. 

„Явно е имало административни пропуски и затова процедурата се е забавила. В АПИ не постъпвало искане за отмяна на винетката, ако постъпи такова, ще бъде обсъдено с ръководството и има и такъв вариант“, каза още инж. Сачански и добави, че очаква ремонтът на пътя да започне до края на следващия месец. 

Местните обясниха, че за тях е важно в най-кратки срокове да започне ремонт и не искат да слушат повече празни обещания.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече