Конференцията The Future of Retail: Потребителското преживяване като среща на когнитивната психология и бизнес стратегиите

По темата ще говори експертът по дизайн на преживяването Андреа Пики, консултирал дигиталните и физическите екосистеми на Apple, Google и eBay

Advertorial
Публикувано в  10:00 ч. 22.10.2019 г.

В новата ера на ритейла вече никой не гледа на пазаруването като на проста размяна на пари срещу придобиване на стоки и услуги. Преходът от купуване към преживяване в пазаруването се появи като концепция в онлайн търговията, но вече се налага все по-активно и във физическите магазини. В основата на тази промяна стои потребителската нужда от бързо, лесно и вълнуващо пазаруване, в процеса на което купувачът трябва да получи добавена стойност. А подпомагането на този сложен процес вече се случва с помощта и инструментариума на модерни методологии като Design Thinking и UX (User experience) design.

Всичко това оформя цяла нова парадигма в ритейла. Нейната ключова роля за успеха на бизнеса ще бъде централна тема на конференцията The Future of Retail на вестник „Капитал“. Събитието ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center и ще срещне експерти, търговски вериги, производители, дистрибутори и представители на свързаните с ритейла индустрии от България и света. За своето 14-годишно съществуване форумът се наложи като най-голямата платформа, която подкрепя индустрията в страната.

За него в България пристига един от най-актуалните в глобален план експерти по дизайн на потребителското преживяване - Андреа Пики. Той е познат от работата си за компании като Google, Apple, Samsung, eBay и Ryanair. Пики има над 20-годишен опит в областта на дизайна, а в последните 10 години ръководи екипи и допринася за създаването на продукти и услуги, използвани от милиони потребители по света. Фокус на неговата работа са взаимодействията между психологическите импулси и поведение при пазаруване и решаването на проблемите, които възникват в дигитална и физическа среда, за да бъдат удовлетворени тези нужди. Андреа Пики има образование в сферата на когнитивната психология и компютърните науки. Учил е Design Thinking & Innovation в MIT Sloan School of Management и Human Computer Interaction в Stanford University.

Той смята, че решаването на проблеми е дълбоко вкоренено в човешката природа, и казва са себе си, че работата му е точно в това - да използва данните в един ориентиран към човека подход, който дава решения на смислени проблеми, кръстосвайки нуждите на хората и бизнеса и развитието на технологиите. Вижте какво още сподели Пики за „Капитал“ седмици преди конференцията The Future of Retail, а още за предизвикателствата, тенденциите и технологиите, които ще движат сектора в следващите пет години, чуйте на форума.

 

Q&A Андреа Пики

Бихте ли описали накратко какво се крие зад израза „потребителското преживяване“?

Преживяването идва от процесите, които се случват в човешкия мозък, от това как човек възприема света. Преживяването е когнитивният процес, който човекът използва, за да разбере заобикалящия го свят. В нашия случай в дигиталното пространство това се случва, когато потребителят трябва да разбере продукт или услуга и се опитва да научи как да я използва. За мен това е психологически движен процес. Дизайнерите не могат да контролират преживяването, което създават, защото не могат да манипулират човешкия ум, но могат да го задействат и провокират с добър дизайн и добри преживявания.

Кои са най-важните и големи трендове в ритейла?

На хоризонта има много вълнуващи събития, но несъмнено използването на AI и големите масиви данни (Big Data) е най-ключовото. На полето на меркетплейса, където персонализацията се превърна в изискване за устойчивост на бизнеса, възможността за извличане на значение и полза от големия набор от данни е изключително важна. 

Кои ще са следващите важни трендове по отношение на потребителското преживяване? Как ще се отрази това на бъдещето на индустрията?

Дизайнът на преживяването (Experience Design) играе първостепенна роля в съвременния ритейл бизнес. Пазарът се променя от място за продажба на продукти и услуги към сцена на преживяванията и място за установяване на отношения.

Способността да се създават връзки и отношения, отговарящи както на човешките, така и на бизнес нуждите, скоро ще бъде жизненоважно условие.

Какво всъщност продават брандовете?

В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения. В бъдеще на пазара няма да има място за онези компании, които не са напълно отдадени на тази нова парадигма.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече