Съединението прави силата, независимостта я убива

Хореографът Шамел Питс представи в София спектакъла си „Черна дупка”, за първи път в света

Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Орлин Огнянов
Снимка: Даниел Димитров

Даниел Димитров Даниел Димитров

Публикувано в  11:11 ч. 25.09.2018 г.

Съединението прави силата, независимостта я убива. Свободата е абстрактно понятие, а истинската любов, за която всички копнеем, е плод на съединението... В този омагьосан кръг се върти живота на търсещия човек. Този своеобразен параграф 22 се опитва да надиграе спектакълът „Черна дупка”, чиято световна премиера бе на 24 септември в столичния театър „Азарян“.

„Черна дупка” на хореографа Шамел Питс от неговата „Черна серия” има почти инфарктно въздействие върху публиката. Човекът е представен като триединство от мъжко-женски характери, емоции, тела и взаимовъздействия. Той е и предмет, и животно, и мираж, и играчка. И във всеки един момент е подложен на изпитания, чрез които трябва да доказва възможността си да бъде част от цялото, но без да става независим, без да бъде напълно свбоден и без да обича истински и докрай – защото само така може да бъде силен. Силата е за сметка на независимостта, а свободата – заради всичко, което имаме.

Снимка: Орлин Огнянов

Танцовият спектакъл е подплатен с много светлина, движение и визуално изкуство. Това „цветно пътуване без изход“ е бягство, но всъщност е пътуване към черната дупка. И тук, разбира се, не става въпрос за природния феномен, а за всичко онова, от което бягаме, но без успех. Бягството е с трима съвършени в лекотата си артисти – Шамел Питс, Мирел Мартинс и Тушрик Фредерикс, чиито тела и движения са много повече от думите, с които се опитваме да се спасим, но почти никога не получаваме желания резултат.

За „Черна дупка“:

Това е третият проект на хореографа с респектираща биография Шамел Питс от „Черна серия”. Оттам идва и подзаглавието „Трилогия” или „Триатлон”. Според автора му това е състезание-маратон в три части: „Всяко едно от трите представления слуша и изследва това, което е вътре в нас, между нас и около нас. Постоянно търся лични истини и принципи, и как те се срещат в съченатие с видени по нов начин идеали и универсални истини. „Черна дупка” е най-цветната работа в тази „Черна серия”.

За Шамел Питс:

Роден е в Бруклин, Ню Йорк. Започва танцовото си обучение в гимназия за музика, изкуство и сценични изкуства La Guardia и продължава в училище „Айли”. Получава бакалавърската си степен по изящни изкуства в Джулиард, като печели награда „Марта Хил” за изключителност в танца. Професионалната си танцова кариера започва в BJM Danse Montreal, Сидра Бел Денс Ню Йорк и Hell`s Kitchen Dance на Михаил Баришников. Шамел продължава кариерата си с една от най-известните компании в света – „Батшева денс къмпани“ от Израел в период от седем години. Преподава „гага” – движенчески език, създаден от Охад Нахарин – артистичен директор на „Батшева денс къмпани”. Създава поетичния танцов пърформанс „Черна кутия: Малка черна книга за червеното”, представян на много места от 2015 г. насам. След като напуска „Батшева” през август 2016 г., Шамел участва в създаването на няколко пърформанса. През септември 2016 г. се мести в Бразилия, за да преподава „гага” из страната, както и да създаде дует с Мирел Мартинс, озаглавен „Черно кадифе: Архитектура и архетипи”. Шамел Питс е артист в резиденция в Харвард и асистент професор в Джулиард. Заедно с това е и танцьор в L-E-V Dance Company на Шарон Еял и Гай Бехар. През 2018 г. получава изключителната награда „Принцеса Грейс” за хореография.

Снимка: Орлин Огнянов

Екипът на  „Черна дупка”:

Концепция и хореография – Шамел Питс (САЩ);
Танц – Шамел Питс, Мирел Мартинс (Бразилия), Тушрик Фредерикс (Южна Африка), Джой-Мари Томсън (САЩ), Рикардо Жануарио (Бразилия);
Осветление и видео мапинг – Лука Дел Карло (Бразилия);
Арт директор – Том Лов (Израел);
Костюми – Наоми Марави (Израел), Галит Райх (Израел);
Композитор и музикална среда – Ед Кортес (Бразилия);
Продуцент – Мирел Мартинс;
Международни отношения – Катерина Василиадис (Германия/Израел); Графичен дизайнер – Лука Дел Карло;
Маркетинг стратег и мениджър – Елизабет Шмюл (САЩ).

Снимка: Даниел Димитров

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече