
Този уикенд в Германия на пистата “Нюрбургринг” ще се проведе състезанието за Голяма награда на Европа, пети кръг от световния шампионат на Формула 1. Трасето се намира на около 500 метра надморска височина в планинската верига Айфел в северната част на Германия. По слабото атмосферно налягане означава, че мощността на двигателите е около 5% по-ниска от обикниовената. Конфигурацията на пистата се характеризира с множество спускания и изкачвания и това едно от любимите трасета на пилотите от Формула 1. Тази характеристика не е някакъв особенно значим фактор за работата на двигателите. Множеството леви и десни завои и къси прави участъци, натоварват моторите на пълна газ едва 66% от времето за една обиколка. Това означава, че оборотите на двигателите трябва да са изключително гъвкави в завоите.
На “Нюрбургринг” няма особенно дълги прави и така агрегатите работят на максимална мощност, само около 10 секудни за една обиколка. Това е една от най-ниските стойности от всички останали писти от календара на Формула 1. На някои места настилката на пистата е леко неравна, особенно на завои 4 и 7, както и на шикан номер 13. Ако някои от пилотите в Гран при не заеме правилната траектория на движение на тези места, това може да доведе до повреда в мотора. В този момент двигателят ще използва прекалено голяма мощност и така ще възникне сериозен механичен проблем. Подобен сценарий не е приемлив за нито един от отборите във Формула 1 и екипите ще внимават много по време на свободните тренировки в петък и събота сутрин. Ако се стигне до смяна на двигател, то според спортният правилник на ФИА, съответният пилот ще бъде наказан да стартира с 10 места по-назад от времето си постигнато на квалификацията.
снимка: F1racing.net