Ръст на обявите за работа в Instagram отчитат специалистите  

Как да се възползваме от възможностите на социалните медии при търсене на нова позиция

Bulgaria Wants You

Публикувано в  15:10 ч. 14.04.2022 г.

Социалните медии стават все по-популярни като канал за търсене на работа. Профилът в LinkedIn носи само плюсове, отчита HR експертът Георги К. Първанов. Там трябва да се представим кратко – кои сме, какво търсим и какъв опит имаме. Да опишем образованието, трудовия си опит, хобитата. И най-важното – да оставим достатъчно добри контакти. Чрез Facebook кандидатстваме, когато видим подходящи обяви за работа. Twitter не е толкова популярен в България. Забелязва се голям ръст на обявите в Instagram. Според Първанов това ще бъде новата мода при търсене на работа.

Снимка: iStock

От изключително значение при търсене на нова работа е да знаем какво искаме. Ако кандидатстваме безразборно за всякакви позиции в различни области, шансовете ни за успех драстично намаляват, казва експертът.

Важно е да знаем, че в България вече се прилагат нови методи за подбор на персонала, както и проверка на миналото. Т.нар. Аssessment център, или център за оценка, има четири елемента- интервю, тест, решаване на казус, игра. Интервюто може да е  структурирано- с предварително определени въпроси, или неструктурирано, при което интервюиращият търси проблемни области като например защо дълго време сме били без работа.  Правят се различни тестове, с които се проверяват личностните качества. Друг методи за подбор е решаването на казус – често той е извън областта, в която кандидатстваме. Играта се прилага по-рядко като начин за оценка на уменията.  

Снимка: Bulgaria Wants You

Все по-често се прави проверка на миналото. Работодателите проверяват основно четири неща - образование,  трудов опит,  участие във фирми и присъствие в социални медии. Бъдете много внимателни, ако профилите ви са отворени и ограничете достъпа до тях, съветва Г. К. Първанов.

  • Георги К. Първанов е управител на CTeam- компания  за управление и развитие на човешките ресурси, и член на УС на Българската Асоциация за управление на хора. Има 28 годишен опит в управлението на човешките ресурси.

 

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече