SEO привлича клиенти 87% по-евтино от дигитална реклама

Снимка: Редакторски екип
Публикувано в  10:37 ч. 20.12.2022 г.

*Платена публикация

По данни на една от големите американски маркетингови агенции, през 2022 година оптимизацията на сайта за търсачки (SEO) може да намали разходите за привличане на клиенти средно с 87,41% в сравнение с платената реклама в интернет.

Каква е разликата между бързи пари за бързи резултати и дългосрочна инвестиция в бизнес развитието онлайн? Обобщаваме най-полезната информация от света на търсачките в следващите редове.

Защо органичното класиране работи по-добре от платената реклама?

Добрият продукт рядко е достатъчен за добри продажби - и това е урок, който се учи най-добре в практиката.

Ако сте преминавали през процеса на изграждане на бранд, то вероятно имате представа за спецификата и цените на рекламата в интернет. Казано накратко - онлайн търсачките и социалните мрежи таксуват бизнеса за брой преглеждания или брой посещения на сайта.

Всеки достигнат потребител и неговият клик калкулират суми по вашия рекламен акаунт, а конверсиите рядко са особено вдъхновяващи.

Причините са няколко, а най-важната е и най-очевидната. Всяка платена реклама - независимо дали е в Google или във Facebook - има специално обозначение за спонсорирано съдържание. Макар и на подсъзнателно ниво, това винаги носи посланието “искат да ми продадат нещо”.

След скорошно допитване до гилдията на маркетолозите, 49% от специалистите посочват, че органичното търсене носи най-голяма възвръщаемост на инвестираните средства. От друга страна едва 19% твърдят, че за тях по-добре работи платеното търсене.

Тези 30% разлика са разликата между “искат да ми продадат нещо” и “имат нещо, което ми трябва”. А тази разлика се постига с постоянство и дългосрочна стратегия.

Колко струва платената реклама в търсачките в сравнение с SEO?

Цените на платените PPC кампании в Google не са фиксирани, а зависят от нишата и конкуренцията. Колкото повече търсения има дадена фраза и колкото повече конкуренти има на пазара, толкова по-висока е цената на клик.

Някои от конкурентните фрази за реклама в България могат да достигнат до 10 долара (или около 20 лева) на клик, докато на пазара в САЩ има и фрази с цена над 50 долара (или около 100 лева) на клик.

На фона на този постоянен разход, SEO се откроява като интелигентна дългосрочна алтернатива, която е както по-евтина, така и по-смислена от бизнес гледна точка.

За разлика от бързите пари за бързи резултати с реклама, SEO представлява стратегия за постигане на органично класиране в топ позициите в Google. Услугата е комплексна и многопосочна, като дава по-бавни, но значително по-устойчиви резултати.

За разликата от цената на клик, SEO се заплаща на месечна база и включва работа по няколко напрвления. Това са:

  • Техническа оптимизация на сайта за скорост, структура, архитектура и използваемост;
  • Стратегия за създаване на полезно съдържание, отговарящо на изискванията на потребителите и търсачките;
  • Стратегия за популяризиране на сайта чрез външни връзки, споменавания и изграждане на онлайн авторитет.

Резултатите можете да очаквате от няколко месеца до година след стартиране на процеса. Те обаче са ориентирани към бъдещето, тъй като веднъж постигнато, класирането се поддържа с много по-малко усилия и ресурс.

В крайна сметка, инвестицията в SEO се изплаща многократно чрез спестените в дългосрочен план пари за платена реклама.

Има ли правилен и грешен начин да се прави SEO?

Когато започнете да търсите SEO агенция за оптимиране на сайта ви, вероятно ще попаднете на впечатляващ ценови диапазон с още по-впечатляващи разлики в предлаганите подходи и услуги.

Истината е, че SEO рядко може да гарантира светкавични резултати, а ако някой ви ги обещава, то той най-вероятно се опитва да ви заблуди. Макар и далеч от точна наука, SEO има добри практики и ясна логика на процеса. Те изискват анализ, стратегиране и прилагане на стратегията - процес, който е свързан с определен времеви и финансов ресурс.

Именно ясните критерии за успех и точните стъпки за покриването на тези критерии могат да бъдат най-добрия ви ориентир по отношение на надеждността на избрания изпълнител.

За щастие, в България съществуват немалко отлични специалисти и SEO компании с международни успехи. Именно българската компания Serpact е и носител на престижните Европейски и Световни награди в SEO, което е достатъчен показател за надеждност на процеса и резултатите.

За да успее бизнеса ви онлайн е нужно само едно - да се доверите на правилните експерти и да оберете плодовете на решението си.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече