С толкова пари – такива пътища

Ремонтирани преди година участъци вече са като лунен пейзаж

Снимка: БГНЕС

btvnovinite.bg

Публикувано в  08:34 ч. 09.04.2015 г.

Дупки, напуквания, коловози, пропадания на асфалта – с това се налага да се борят шофьорите по българските пътища.

Често става въпрос и съвсем прясно ремонтирани участъци.

В студиото на „Тази сутрин” шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров коментира, че ситуацията ще е такава, докато гражданите не стигнат до извода, че трябва да плащат за качествени пътища. Той допълни, че към момента няма ресурс, за да се правят мащабни и качествени ремонти.

По думите му не може хем да се дават по 30 лева за чадър и шезлонг на ден и 67 лева за годишна винетка, с която се покрива поддържането на хиляди километри пътища.

Сред проектите, по които АПИ ще работи тази година, са завършването на АМ Марица, лотове 2 и 4 на АМ Струма, обходът на Монтана, завършването на Западната дъга при Люлин, Северната тангента и др.

Самоков

Миналата година по това време държавата отпусна 2 милиона лева за ремонт на пътя Ихтиман - Самоков за отсечка от около 20 километра. Премерихме – полагаха се само по 2-3 сантиметра нов асфалт, макар абсолютният минимум за по-слабо натоварени пътища е 4 сантиметра.

Година по-късно отново сме на същото място. Новият път вече е напукан. Шофьорите, които често пътуват по отсечката, се ядосват.

От двата милиона лева изразходени за ремонта няма и помен.

В студиото на „Тази сутрин” шефът на АПИ инж. Лазар Лазаров беше категоричен: „Няма как с 2 млн лева да направим ремонт на 33 километра”. По думите му предишното ръководство на агенцията е заложило грешката от недоимък – пътят е бил за тотален ремонт с индикативна стойност от 60 млн. лева.

„По-добре хората да пътуват в дупките, да се направи километър и половина както трябва”, коментира той.

Струма

През юли 2013 година тогавашният министър на регионалното развитие откри новопостроения участък от магистрала „Струма".

Днес, по-малко от две години след откриването на участъка, на 800 метра след Дупница в посока София крайната дясна лента е неизползваема, а другите две – опасни.

Според част от шофьорите причината е ясна – некачествено строителство. Други смятат, че е трябвало при подготовката да се провери за свлачищни процеси.

Заради разцепването на пътя, специалисти започнаха сондажи – за да разберат причината.

Лазаров посочи, че пътят е в гаранция и ще бъде ремонтиран от изпълнителя.

Сливен

Активизирало се свлачище на пътя Сливен-Ичера е предизвикало пропадане на пътната настилка. Вече две седмици пътят е затворен за движение. По него се минава освен за местността "Карандила" и за Котел и Ичера.

От полицията препоръчват два алтернативни маршрута - или през Петолъчката, с близо 50 км повече, или през местността "Селището" само с 10.

Пътят, затворен заради свлачището, е третокласен и е част от републиканската пътна мрежа. За него отговаря АПИ.

Според зам.-кмета на Сливен инж.Иван Манчев трябва да вземат незабавни мерки за изготвяне на нова пътна връзка чрез навлизане в ската.

От Областно пътно управление казаха за bTV ,че са направили всичко необходимо в тази ситуация и по-нататъшните стъпки зависят от АПИ и от Министерството на регионалното развитие.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече