Ремонт на опасните виадукти по две магистрали - предстоят затруднения на трафика

Трите съоръжения бяха определени за рискови още след земетресението край Перник миналата година

Снимка: Уикипедия

btvnovinite.bg

Публикувано в  18:48 ч. 03.08.2013 г.

Започват ремонтите на виадуктите по магистралите в страната. Някои от съоръженията са потенциално опасни, затова реконструкцията не търпи отлагане. Вече са издадени разрешенията за ремонт на общо три моста по магистралите "Хемус" и "Тракия".

Трите съоръжения бяха определени като опасни още след земетресението край Перник миналата година. Специална комисия установи много дупки и цепнатини но конструкциите.

По време на ремонтните дейности е възможно да бъде създаден лек дискомфорт на шофьорите. Движението на места ще се извършва в едното пътно платно, което ще доведе и до ограничение на скоростта на места. Важно е да се следи за информационните табели.

Обходен маршрут се предвижда само на едно място. В Пазарджишко, на магистрала "Тракия", тежкотоварните автомобили ще се пренасочват през пътен възел Церово, след което отново се включват в движението на магистралата. Някои от шофьорите не одобряват ремонта по време на най-натоварения сезон, когато всички пътуват към морето.

След издадените разрешителни за строеж, началото на ремонта е въпрос на часове. Шофьорите да намалят скоростта при 61-ви и 67-и километър на магистрала "Тракия" и при 30-и км на "Хемус". Движението няма да бъде изцяло спирано.

„Общо взето не очакваме да има сериозни проблеми. Разбира се, ще бъде намалена скоростта от гледна точка на безопасността, за това и призоваваме шофьорите да спазват въведените ограничения. Надяваме се до края на строителния сезон да бъде изпълнен ремонтът и за зимата да пуснем пак еднопосочно движението”, заяви инж. Георги Златев – АПИ.

Ремонтите не са само козметични - от тях зависи сигурността на хиляди, които всеки ден се движат по магистралите, а и на тези, които живеят под тях. Виадуктът е втори, допълнителен покрив за Венцислав Илиев, който вече е свикнал с шума, но не и с падащия бетон.

„Прави ми впечатление, че отломки падат от няколко години. От моста се къртят и може някой човек да пострада, я с кола, я така. И парчета по 30 сантиметра най-малко, и от тази височина... То едно камъче, топче, ще убие човек отгоре, ако падне”, коментира Илиев.

Ремонтът ще трябва да се справи с корозията в конструкциите. По план трябва да бъде възстановено и бетоновото покритие на най-засегнатите места. 13 милиона лева са предвидени за един от най-големите виадукти - „Бебреш" при 28-и километър на магистрала „Хемус".

„За него за тази година се предвижда само и изцяло ремонт на долното строене. Тоест няма да бъдат предвид приближаването на зимния сезон и значителните ремонтни работи, които трябва да се изпълнят и в същото време кратък срок за изпълнението им”, допълва Златев.

Очаква се възстановителните работи и на трите съоръжения да приключат до края на следващата годината. До края на 2014-а спазването на ограниченията е най-добрият съветник. А същинската ремонтна дейност започва от понеделник. Дискомфортът, който ще създадат ремонтите, е за сметка на сигурността след няколко месеца. Обозначителните табели ще ориентират шофьорите за местата с ограничения и обходни маршрути.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече