2000 бургазлии с подписка за свободен достъп до Морската гара

Основен проблем за достъпа е строителството на трафик кула

Архив.
Снимка: БГНЕС

btvnovinite.bg

Публикувано в  17:25 ч. 31.05.2014 г.

От началото на седмицата на няколко пункта в Бургас се провежда подписка, инициирана от граждански комитет за осигуряване на свободен достъп до морска гара. Това обяви пред „Фокус” Даниела Бонева, председател на гражданската инициатива.

До момента са събрани около две хиляди подписа. В подписката са се включили предимно граждани на Бургас, но има и гости от страната и дори чужденци. „Има интерес от гражданите, но пък срещаме проблеми с разни активисти. Ние не ги познаваме тези хора. Не си казват имената, но гонят хората, които искат да се подпишат. Зачеркват имената и данните на разписалите се от листовете. Това обаче няма да ни спре да продължаваме да събираме подписи”, каза Бонева.

Засега гражданският комитет не се е обръщал към органите на реда, но ако подобни прояви продължат и в бъдеще, ще го направят. Бонева каза, че няма определен брой подписи, които трябва да съберат. Подписката ще продължи до края на юни, след което ще бъде внесена в Министерството на транспорта.

Според директора на бургаското пристанище Николай Тишев в момента не може да бъде осигурен свободен достъп на гражданите до зоната на Морската гара. По думите му тя ще бъде отворена в началото на следващата година.

„Водил съм разговори с кмета на общината в края на миналия месец, че ние и по-рано можеше да го отворим, но тъй като по проект достъпът е покрай „Фрегатата” през тази прословута кръгла тоалетна. Тъй като тя е публична държавна собственост, не може просто така да бъде премахната и процедурата е тежка. Още преди няколко месеца бях предложил, ако трябва пътят, който трябва да се изгради до входа на пристанището, да мине пет метра на ляво или на дясно, но ми беше отказано”, каза Тишев.

По думите му, друг проблем за свободния достъп е строителството на трафик кула. „При строежа на една такава инфраструктура има постоянно движение на автомобили, товари, инертни материали и т.н. Ние не може да пуснем хората да се движат, а там да вървят камиони, кранове и багери. Това е основният проблем”, допълни Тишев.

Строителството на трафик кулите във Варна и Бургас се извършва от пристанищна инфраструктура и се следи от Министерство на транспорта. Към момента има известно забавяне в строителството на бургаската кула, но какви са причинете можели да кажат само от „Пристанищна инфраструктура”.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече