Жените заемат все повече топ позиции в света на дигиталните технологии... и още 5 извода от Webit

Дигиталната търговия расте в пъти всяка година. Човекът е в центъра на всички дигитални технологии

Снимка: ПР

btvnovinite.bg

Публикувано в  14:47 ч. 14.04.2014 г.

Миналата седмица в София се проведе шестото издание на Webit CEE Digital Summit за Централна и Източна Европа, което посрещна над 50 лектори и над 1200 посетители в сферата на дигиталния маркетинг и предприемачеството.

Събитието беше открито с вдъхновяваща реч на основателя на Webit Congress - Пламен Русев, който завърши с два апела - „огледайте се около вас и се запознайте помежду си – кой знае – може би до вас стоят представители на стартъп, които ще променят из основи някоя индустрия" и още "останете луди – винаги когато са ми казвали: "Ти си луд!", съм знаел, че съм на прав път и че никой преди мен не е правил това."

Ето и темите и изводите от Webit CEE Digital Summit:

1.    Все повече дами на топ постове в глобални дигитални компании Марта Клепка (Дигитален Директор ЦИЕ, Публицис Груп), Каролин Хен (Регионален Директор ЦИЕ и Близкия Изток и Африка, GfK), Ева Вучева (Директор Корпоративно развитие, Fashion Days) и други бяха на сцената на Webit CEE Digital Summit, за да докажат мястото на дамите в тази приемана доскоро за мъжка индустрия.
2.    Бъдещето на дигиталната реклама е Programmatic – реклама, изцяло базирана на данни. Все по-малко човешкият фактор и все повече алгоритми и данни  ще определят каква реклама ще виждате онлайн.
3.    Потребителите са като аватари – носят смартфоните си и други технологии със себе си по всяко време, затова добавената реалност+мобилните технологии ще намерят много по-широко поле за действие и въздействие и ще бъдат търговско приложими – около това твърдение се обединиха експерти от Pfizer,  Infinit Solutions и други.
4.    Успешните фирми са тези, които интегрират социалните медии,  облачните технологии и „големите данни“ в основата на IT инфраструктурата си, казаха от IBM, Intel и други.
5.    Умните компании са компании, които се съсредоточват върху предлагането на отлични услуги и се обвързват дългосрочно с клиентите, събират информация, анализират я и я използват в своя полза, каза Елена Вучева от Fashion Days и продължи: „Мислете, че сте много големи!“
6.    Стартиращите компании получават все по-големи възможности за развитие в Централна и Източна Европа – регионът търси своя Дигитален шампион с успешен бизнес, оценен за над 1 милиард EUR.

Тази година Webit CEE Digital Summit имаше две паралелни събития: Digital Marketing Summit и Leaders Summit.

В програмата на Marketing Summit бяха четири основни теми - Programmatic/Big Data Stream, Social Media, Digital Commerce и Mobile/Tech Innovation - по които иновативните лидери на 25 водещи рекламодатели, агенции, издатели, медии и технологични компании в Централна и Източна Европа презентираха и се включиха в панелни дискусии.

Топ представители на Google демонстрираха четирите начина да се изградят завладяващи кампании в YouTube. "По-краткото е по-добро: покажете логото и основното съобщение в първите 5 секунди, създайте рекламен клип не повече от 15 секунди, използвайте ясен "призив за действие" (call-to-action) и хиперлинкове."

В Leaders Summit се обсъждаха теми, които вълнуват най-вече основатели на стартиращи компании и чрез които да извлекат възможно най-приложим ноу-хау от по-опитните участници в  дигитализираната пазарна среда. Насоката, в която се движеха презентациите и дискусиите, беше търсене на инвестиции, използването на платформи, излизане на международни пазари.

В рамките на 30 минути четирима основателите на четири стартиращи компании – Jumpido, Edhub.io, Transmetrics, Forward – демонстрираха идеите и таланта си на сцената. Победител стана Кирил Русев с Jumpido и спечели за фирмата си безплатен щанд на експото за стариращ компании в рамките на Глобалния Webit Congress в Истанбул на 1-2 октомври 2014.

По време на цялото събитие имаше и други награди, включително за най-ретуитван туит, най-бърз и най-бавен катерач в предизвикателство със стена за катерене.

Целият конгрес беше достъпен за гледане в интернет. Тук може да видите записите: Webit CEE Digital Marketing Summit | Webit CEE Leaders Summit

Следващите издания на Webit през 2014 г. Включват Webit dComm Summit за региона на Близкия Изток и Северна Африка, който ще се проведе на 30 април в Дубай и глобалното събитие за регионите на Европа, Близкия Изток и Африка и Азия, което ще се проведе в Истанбул на 1 и 2 октомври.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече