Как бизнесът приема идеята да не се сливат почивните дни около празници?

Намеренията са залегнали в промените в Кодекса на труда

Снимка: btvnovinite.bg

btvnovinite.bg

Публикувано в  19:28 ч. 18.11.2016 г.

Публикуваха за обществено обсъждане идеите на социалното министерство от следващата година да не се сливат почивните дни около националните празници.

Намеренията са залегнали в промените в Кодекса на труда, но срещат противоречиви реакции от бизнеса.

Като майстор-сладкар Гергана Терзиева предпочита да има дълги ваканции и казва, че те не я правят по-разсеяна в работата. Тя изтъква, че със сливането ще си починем със семейството и след това ще сме полезни на работното място.

За мениджърите в сладкарската индустрия обаче сливането на много почивни дни означава загуби. Прекъсва нормалната кореспонденция с фирмите в Западна Европа, за които се изнасят родни сладкиши. Губят се и клиенти, и пазари.

„Ние блокираме, когато една банка 4-5 дни не работи с нас. Имаме неща, които в момента на договаряне трябва да се платят авансово, даже сме правили трансфери с бързи преводи, където губим пари през други небанкови институции, за да можем да гарантираме сделките”, обясни Ради Стамболов - управител на сладкарска фирма.

В туристическия бранш в Пампорово обаче не са доволни от идеята да няма дълги ваканции. Тогава хотелите се пълнят и приходите скачат.

"В „Пампорово” хората резервират много по- рано и отделят доста време за пътуване, така че това ще повлияя негативно върху нашия бранш”, смята Лидия Медова, комплексен управител на хотел в курорта.

Социалното министерство предлага, ако има официален празник в събота или неделя, да се почива и в понеделник - без сливания и отработвания. Според социалния министър Зорница Русинова идеите могат да се реализират въпреки оставката на кабинета

„Надявам се, че парламентът ще функционира да встъпването и разпускането на служебен кабинет. Ако има воля от всички парламентарно представени сили, може да бъде приет”, каза Русинова.

Според бизнеса загубите от сливането на почивни дни в момента са 300 - 400 милиона лева. 

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече