Българинът гледа все повече кино

Мегапродукции с много специани ефекти и фантастичен сюжет попадат в най-касовите филми за 2014 г.

Архив.

btvnovinite.bg

Публикувано в  19:38 ч. 01.01.2015 г.

Българинът е истински киноман! Над 10% ръст в приходите от билети и посещенията на филми, отчитат киносалоните. Мегапродукции с много специани ефекти и фантастичен сюжет попадат в най-касовите филми за 2014 г.

Филмът, вкарал в киносалоните най-много български зрители, е екшън-фантастиката на режисьора Люк Бесон „Люси". На второ и трето място съответно са библейската драма с 3D ефекти „Ной”, както и много добре познатата на всички българи история, но разказана по различен начин в „Легендата за Дракула”.

От българските филми най-добре представил се е режисьорският филм на Ники Илиев „Живи легенди”, който също попада в Топ 15.

„Потъването на Созопол” е едно от най-чаканите български заглавия за 2015 г. Филмът с Деян Донков, Стефан Вълдобрев и Снежина Петрова е по-скоро мрачен и засяга най-трудните въпроси от живота ни. „Какво правим, когато се окаже, че в живота ние нараняваме най-близките си хора? Това е нещо, което в ежедневието си незабелязваме, но то постепенно разрушава нашите отношения”, коментира режисьорът Костадин Бонев.

След слабата 2013 г. и отлива на зрители, 2014 г. отчита стимул за българското кино. През следващата година отново са отпуснати 12 млн. лв. за снимане на родни филми. Очакват се и двойно повече заглавия. „Винаги има интерес към повече средства и режисьорите, сценаристите, цялата филмова общност показват, че имат капацитет”, смята кинокритикът проф. Александър Янакив.

Над 200 000 души са гледали най-касовия филм у нас за годината „Люси". Всички топ заглавия са мегапродукции с много ефекти и висок бюджет като всеки четвъртити филм у нас се гледа на 3D.

„Режисьорите го ползват, за да подобрят внушението, изобщо разказването на историята. Ако историята не го изисква няма смисъл да бъде такъв 3D формат”, обяснява Емилия Георгиева, която е управител на верига киносалони.

За началото на 2015 г. разпространителите обещават селекция на най-интересните филми, които ще се борят за Оскар, а след това и повече заглавия за все по-актуалния 4D формат.

Разпространителите напомнят, че за трета поредна година излизането на новото продължение на „Хобит” вероятно ще промени кинокласацията. Само за две седмици на екраните филмът вече е в Топ 10, а след още две той вероятно ще изпревари първенците.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече