Московски: Възстановяването на спрените влакове не е дългосрочно решение

Ще се прави анализ на всяко едно разписание

Снимка: БГНЕС

btvnovinite.bg

Публикувано в  08:31 ч. 19.01.2015 г.

Възстановяването на падналите от разписанието на БДЖ нерентабилни влакове в краткосрочен план ще намали напрежението най-вече сред социалните групи и синдикатите, но в никакъв случай не е дългосрочно решение, коментира в понеделник транспортният министър Ивайло Московски пред bTV.

Ще се анализира всяко едно отделно разписание на влаковете. Технически, до колкото е възможно, ще бъдат върнати част от спрените влакове, добави той.

"Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100 % гласуваха , препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата", заяви Московски.

"Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна, инвестиции, развитие, обновяване, така че когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни", подчерта транспортният министър.

Той обясни, че е не е имал алтернативи при положение, че при дебата по бюджета никой не се е обадил, въпреки че той е предупредил, че субсидията за БДЖ ще бъде по-малка. Аз съм ограничен от бюджета, коментира Ивайло Московски и обяви, че трябва да се намери баланс.

"Самата рамка на бюджета беше конструирана така и аз информирах транспортната комисия на 10 декември, още преди да влезе за обсъждане бюджетът, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което създава и в момента. Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията, така направена, че на практика намалява субсидията. Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел", уточни министърът.

В предния мандат заварих железниците с 500 млн. задължения. Не са били извършени дори на санитарен миниум ремонт. Отговорност за това, което се е случило в железниците, носят всички тези хора, които в момента дават съвети, каза още Московски, визирайки говоренето от представители на опозицията по темата.

Сред виновниците за състоянието на БДЖ Московски нареди и финансовия министър от първия кабинет на ГЕРБ Симеон Дянков. Той ме излъга, че ще подпише договор със Световната банка, заяви министърът.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече