Минути преди полети от София: „Уиз еър” не пуска десетки пътници на борда

Два поредни дни нискотарифната авиокомпания оставя десетки пътуващи с часове на летището, тъй като няма достатъчно места в самолета

Снимка: iStock

Ирена Рашева Ирена Рашева

Публикувано в  21:19 ч. 30.08.2017 г.

Във вторник и сряда сутрешните полети до Лондон на авиокомпанията „Уиз еър” се оказват препълнени. От компанията намират бързо решение – не пускат 25 души на борда. Без обяснение.

„След като минахме всички проверки, бяхме спрени на последния контрол. Казаха да изчакаме, че ще пътуваме с обедния полет”, разказва шокирана пътничка.

Клиентите на „Уиз еър” са блокирани на летището до следващия полет, който е след седем часа. Част от пътуващите в обедния полет също са свалени, заради... чакащите от сутринта.

Избирането на отпадналите ставало на случаен принцип.

„Дадохме нашите две места на една жена, която трябваше да отиде в болница, тя просто се разплака, защото нямаше да може да стигне на време”, споделя Цветелина, която трябвало да кацне в Лондон сутринта.

Пътниците без късмет са изумени от тото принципа, според който са избрани оставащите. Разказват, че майка на три деца също била от изоставените, а семейството се качило на самолета само с бащата.

По това време представител на „Уиз еър” на летище София няма. На блокираните пътуващи е отказан контакт с компанията.

„Казаха, ако искам да разговарям с представител на компанията, да пътувам до Унгария”, споделя с недоумение една от потърпевшите.

В официално писмо до bTV унгарската компания се извини на „избраните” пасажери и призна, че е направила регистрации за повече места, отколкото има на борда.

От „Уиз еър” посочват, че международните стандарти в авиосектора позволяват известно надвишаване на броя резервирани места (т. нар. overbooking), защото обикновено невсички пътници се явяват, а целта е да не остават празни места.

„Случаи, в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент и при подобна ситуация доброволци сред пътниците получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно, или пътниците, които са се чекирали последни, са регистрирани за следващ полет и се компенсират съгласно законодателството за правата на пътниците.

„Уиз еър” искрено се извинява на всички засегнати пътници и полага всички възможни усилия да им осигури не само приятен престой на летището, но и да съдейства за удовлетворяването на всички техни нужди”, посочват от компанията.

От там обаче не се ангажираха с това кога ще се реши проблемът с връщането на пътници.

Тагове:

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече