Луксозна кампания по време на криза отблъсква гласоподавателя

Очаква се 30-35% избирателна активност

Снимка: Ладислав Цветков

btvnovinite.bg

Публикувано в  08:31 ч. 20.05.2014 г.

На предстоящите избори за Европарламент у нас ще гласуват твърдите ядра на партиите. Това мнение изрази пред bTV социлогът Стефан Георгиев. Той предрече, че около 2,1-2,4 млн. души ще идат до урните, което е около 30-35% избирателна активност. Според „Афис” ГЕРБ и БСП ще пратят по 6-ма свои депутати в ЕП, ДПС – трима, „България без цензура” също ще има свой човек.

„Когото и да подкрепяма, естественото гражданско поведение е да изклезем и да гласуваме. Не бих залагала на ниска избирателна активност, по-скоро на средна”, заяви Антоанета Цонева, председател на Института за развитие на публичната среда. По думите й се усеща се отхвърлянето на всяка възможност ГМО проекти да бъдат представени като алтернатива. В този контекст, Цонева заяви, че до комента „България без цензура” е платила около 750 000 лева за реклама.

„Една луксозна кампания във време на криза по-скоро ще отблъсне гласоподавателя, той съвсем не е бутон! Той става все по-критичен и взискателен”, каза политологът доц. Анна Кръстева. Цонева подчерта, че над 50% от разходите на партиите са за политическа реклама в медиите, а доста по-малък дял е отделен за това кандидатите за Брюксел да се срещат с хора по места.

Цонева открои конфликт Европа-Евразия, който ще има отражение по време на вота. Доц. Кръстева цитира сентенция, според която нацията е нещо, което гражданите трябва да потвърждават всеки ден. По думите й трябва да потвърдим европейската си същност на 25 май.


 

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече