Кулинарното състезание "Бокюз Дор" – път към световната слава

Оскарите за кулинария дават световна слава и на готвачи и на страните, които я спечелят

Снимка: Reuters

btvnovinite.bg

Публикувано в  09:09 ч. 05.06.2016 г.

Кулинарното състезание "Бокюз Дор" е път към световната слава. Чрез него държавите рекламират своята национална кухня, а спечелилите готвачи и ресторантите им се сдобиват със списък с резервации за месеци напред.

Финалите на състезанието са известни като кулинарните Оскари. По традиция се провеждат в Лион, Франция, в рамките на Международния салон за ресторантьорство, хотелиерство и обществено хранене. Това състезание - или по-скоро движение - може да има преобразяващ ефект върху цяла държава. Пример за това е Унгария.

Състезанието "Бокюз Дор" се провежда за първи път преди 29 години и оттогава се радва на изключителен медиен интерес. Създателят му Пол Бокюз обичал да казва: "Няма добра кухня без добри продукти."

Още преди 10 години в Унгария започват да говорят за един феномен, който местните обичат да наричат "гастрономична революция". Готвачи, познавачи, сладкари, винари, ентусиасти, с подкрепата на политическата класа, обединяват сили да възродят добре познатите от близкото минало унгарска гастрономия и гостоприемство.

Доказателство превърналата се в държавна политика подкрепа на правителството е факта, че самият Виктор Орбан беше патрон на тазгодишното състезание. В столицата Будапеща министър-председателят възкликна "Горди сме от нашите шеф готвачи, които завладяха Европа". Не закъсняват и резултатите - вече има трима унгарци, носители на титлата Златният „Бокюз”.

Президентът на "Бокюз Дор" нарича състезанието "приятелска битка между най-добрите готвачи в света" - 20 обещаващи готвачи, водени от стремежа да оставят своята следа в топ ресторантите по света.

Шеф Андре Токев, президент на "Бокюз Дор", посочва, че спечелването на подобна титла изстрелва кариерата стремително нагоре. Според него, за да бъде един ресторант качествен той трябва да покаже на клиентите си комбинация от добри продукти, обучени готвачи и сомелиери, добре обзаведен ресторант.

По думите на Вероника Пунчева, управляващ директор на "Метро България", качествената храна е важна за качествения живот и не е задължително да бъде скъпа.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече