Кой ни лекува, когато личният лекар не отговаря?

Джипитата са длъжни да уведомят своите пациенти къде да потърсят медицинска помощ в извънработното им време

Снимка: iStock

btvnovinite.bg

Публикувано в  09:23 ч. 15.03.2017 г.

Всеки един личен лекар е длъжен да уведоми своите пациенти къде може да потърсят медицинска помощ в извънработното му време. Това обясни председателят на Дружество на софийските общопрактикуващи лекари д-р Георги Миндов в студиото на „Тази сутрин”.

Джипитата могат да сключат договори срещу заплащане с филиали на Спешна помощ, в които пациентите съответно да получават консултации. 

Пациентите трябва да знаят точно къде може да бъде осигурено обслужването им, когато личният им лекар почива или е в отпуск. Много от тях обаче предпочитат в такива ситуации да повикат спешна помощ. По думите на д-р Миндов трябва първо да прецени дали състоянието наистина изисква тази помощ и към кого трябва да се обърнат.

„Спешната помощ спасява много голяма част от здравно неосигурените”, обясни още д-р Миндов и допълни, че много от тях се обръщат именно към нея, защото за тях тя остава единственият безплатен портал.

Много родители пък предпочитат да водят децата си в частни лекарски кабинети и да заплатят за прегледа. Така те са по-спокойни, че ще получат адекватно и бързо обслужване в извънработното време на личния лекар.

Вижте повече във видеото:

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече