Технически проблем или пилотска грешка свалили МИГ-29

bTV разполага с ексклузивни любителски снимки от инцидента

Снимка: Аз, репортерът
Снимка: Аз, репортерът

btvnovinite.bg

Публикувано в  11:55 ч. 27.04.2012 г.
Капитан Петър Методиев, снимка Министерство на отбраната

Техническа неизправност или пилотска грешка. Това са версиите за причините, довели до вчерашната авиокатастрофа в Пловдивско. В парламента министърът на отбраната Аню Ангелов обясни, че отпада версията синоптичните условия да са предизвикали падането на машината.

Версията за грешка на екипа в летателния апарат обаче противоречи на думите, изречени на място от министъра непосредствено след инцидента. Тогава Ангелов определи реакцията на двамата пилоти като изключително навременна и адекватна, тъй като успели да насочат машината извън населените места. Такова мнение изказа и ген. Константин Попов, командващ Военно-въздушните сили на България.

Днес пред парламента Аню Ангелов коментира инцидента и поясни, че държавата няма да купува нови изтребители МИГ-29. Всички руски военни самолети от този модел, с които летят българските ВВС, са от 2007 г. Те са преминали през капитален ремонт, след който им е дадена гаранция до 2029 г., каза още министърът.

Майор Илия Дойчинов, Капитан Петър Методиев, снимка Министерство на отбраната

bTV разполага с ексклузивни любителски снимки от момента на запалването и падането на самолета, изпратени в рубриката „Аз, репортерът”. Кадрите се заснети от наш зрител, станал неволен свидетел на разбиването.

Състоянието на двамата пилоти на разбилия изтребител - майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев, е добро. Опасност за живота им няма, съобщиха от Военномедицинската академия в София, където пострадалите бяха транспортирани.

Операция предстои само на капитан Петър Методиев, който е с два счупени прешлена.

„Бих казал, че първото денонощие, което е рисково мина, няма опасност касаеща техния живот", успокои началникът на Клиниката по реанимация във ВМА доц. Николай Петров.

За здравето на пилотите пловдивският митрополит Николай отслужи благодарствен молебен в присъствието на колеги на пострадалите.

Комисията, която беше назначена, за да разследва случая, продължава работата си.

Пилотите на изтребители имат средно по 80 часа годишно във въздуха. За сравнение - другите страни от НАТО осигуряват по 180 часа. Тази година летателните часове в България ще бъдат увеличени с 34 %, съобщи още военният министър.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече