„Екзакта“: В новия парламент могат да влязат 6, 7 или 8 партии

Изненада може да поднесат „Републиканци за България“

Снимка: БГНЕС

btvnovinite.bg

Публикувано в  15:02 ч. 02.04.2021 г.

В новия парламент могат да влязат 6, 7 или 8 партии. Финалната фаза на кампанията ще е решаваща за представянето на ВМРО и „Има такъв народ“.

Това заключение правят социолозите от „Екзакта Рисърч Груп” след проучване, проведено в периода 23-29 март сред 1005 пълнолетни българи чрез пряко полустандартизирано “face to face” интервю.

Според проучването ГЕРБ-СДС получават 28,5% подкрепа, „БСП за България“ – 20%, „Има такъв народ“ – 13%, ДПС – 12,4%, „Демократична България“ – 6,7%, а ВМРО и „Изправи се! Мутри вън!“ - по 4,3%.

Снимка: Екзакта

Според социолозите е възможно още една партия да атакува 4-процентната бариера в края на кампанията.

Изненада може да поднесат „Републиканци за България“, които чрез интензивна кампания увеличават разпознаваемостта и подкрепата си. Точното измерване по социологически път на техния електорат е затруднено поради регионална специфика и заради хипотезата за скрит вот, посочват от "Екзакта".

„Възраждане“, АБВ, КОД и „Атака“ получават в изследването дялове от порядъка на около и малко над 1%.

До деня на вота от „Екзакта“ очакват известен ръст на подкрепата за ГЕРБ и за „Има такъв народ“ и задържане на електоралните дялове на БСП и „Демократична България“.

Броят на формациите, които ще бъдат представени в българския парламент, зависи до голяма степен от избирателната активност, но главно от твърдостта на електоратите на по-малките формации.

Интензивното разпространение на коронавируса у нас може да повлияе за намаляване на електоралната активност сред хората, които изпитват притеснения за здравето си. Социолозите допускат, че в неделя ще гласуват между 2,6 и 2,8 милиона души. Делът на твърдо решилите да гласуват е близък до 45%.

Проучването на „Екзакта“ е проведено в периода 23-29 март. Изследвани са 1005 пълнолетни българи в 123 гнезда, в 92 населени места. Методиката на регистрация е пряко полустандартизирано “face to face” интервю. Изследването е независимо от външно финансиране и е проведено със средства на „Екзакта Рисърч Груп”.

„Екзакта” провежда своите национални проучвания на територията на България, поради което данните не включват вота извън страната.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече