Бизнесът повдига публично темата за измерването на ТВ аудиторията

Достоверността на пийпълметрията не е вътрешна за рекламния пазар тема, а изискване за прозрачност на средата, подчертават водещи рекламодатели

btvnovinite.bg

Публикувано в  16:15 ч. 15.10.2020 г.

Получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите, важен гарант за тяхната независимост и съществен фактор за прозрачност на медийната и обществена среда. Това се посочва в позиция на Сдружението за модерна търговия по повод системата за пийпълметрия, чиито данни са ориентир за рекламодателите.

„След дълъг период, в който медии, рекламодатели и агенции работиха с два източника на пийпълметрични данни, от няколко месеца рекламната индустрия разчита на един доставчик. За съжаление, това не сложи край на съмненията в обективността на измерванията, нито на споровете по темата, които през последните месеци се задълбочиха. Като обединение на големи рекламодатели, чиито усилия са насочени към подобряване на условията за бизнес в България, приемаме достоверността на пийпълметричните данни не като вътрешна за рекламния пазар тема, а като важно изискване за прозрачност на средата“, пишат от сдружението, което обединява някои от водещите рекламодатели на пазара.

Като логична следваща стъпка те виждат провеждането на мащабна дискусия с участието на телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.

По-рано тази година bTV Media Group инициира дискусия по темата, като през август пусна Становище към индустрията с конкретни предложения и стъпки.

Междувременно, още една голяма бизнес организация, Американската търговска камара в България, излезе с позиция по темата и коментира конкретно предложенията на bTV.

„Намираме за положителна и целесъобразна предложената инициатива за създаване на Комитет на индустрията (JIC), който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки“, се казва в позицията на камарата.

Сред препоръките е при структурирането на нова система за измерване на аудиторията да се използват най-добрите международни практики и да се вземат предвид и очакванията на ползвателите на данните – рекламодателите.

Цялата позиция вижте тук

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече