Велосипедисти бойкотират велоалеите във Варна

Изграждането им е струвало 4,6 млн. лева, а дължината им е 16 км.

Снимка: bTV

btvnovinite.bg

Публикувано в  07:32 ч. 16.12.2015 г.

Нови, но абсурдни велоалеи се появиха във Варна. Велосипедистите от морската столица смятат да ги бойкотират. Изграждането им е струвало 4,6 млн. лева, а дължината им е 16 км.

Славчо е велосипедист от дълги години. Заедно с него минаваме през част от вече изградените велоалеи. Тръгваме по еднопосочната алея на булевард „Осми Приморски полк".

„Това място е само за спортисти, за екстремници. Как се минава, не е лесно. Аз мога, защото карам често, но не е за всеки", обяснява Славчо.

Широчината по едната еднопосочна велоалея на булевард „Осми приморски полк" видимо е доста смущаваща - точно 50 см., ако не броим двата бордюра в края. Или с други думи казано, трябва да сте истински факири на колела, за да се движите безопасно.

„Самата широчина тук е вече смразяваща. На други места, където може да политнеш, някъде да се подпреш. Тук влизаш или в градинката или вижте какво е долу - това са 30 см. И вече влизаме в една друга хипотеза. И задължително носене на каска. Уважаеми колоездачи - носете ги!", съветва Славчо Георгиев.

Продължаваме напред, където пред Славчо изникват едно след друго препятствия.

По булевард „Владислав Варненчик" велоалеята пресича по средата пешеходната зона, която винаги е много натоварена заради търговските обекти.

А краят на алеята завършва…на стълбите на подлеза.

„Оттук в подлеза. С Божията и кметска благословия, с колело на рамо. С колело на рамо, защото тук няма как да се мине, не са направили алея. Колелото ми е 15 кг. Хайде, тръгвам, ако не възразявате”, каза Славчо.

С това обаче, абсурдите не свършват.

По улица „Георги Бенковски" велоалеята заема абсолютно целия тротоар и за да се движат хората по правилата, не стъпвайки върху мястото за велосипедисти, трябва да правят доста странни пируети".

„Това е изключително порочна практика. Много по правилно е да се интегрират велоалеите с автомобилите, защото характерът на движение е подобен", смята Здравко Василев от велоклуб „Устрем.

Велосипедистите в града се борят от много дълго време за изграждането на велоалеи. И когато най-накрая мечтата им бе на път да се сбъдне, получиха разочарование.

„Тези велоалеи са нескопосани. Забележете това неизползваемо място, което е…защо? Другото, което е българщината, виждате - на места самият асфалт е над плочките, на места е под плочките, което е недопустимо, защо не е равно. Все едно караме маунтинбайк си и правим дъртове, джъмпчета и т.н.”, коментира Емил Емилиянов.

„Всички ще продължават да карат по пътя, въпреки заплахите от глоби или докато не се стигне до първи глоби, тъй като това е неизползваемо и вместо да съкрати времето за пристигане и придвижване, ще удължи времето", каза Георги Урумов.

Според проектанта при изграждането на велоалеите Тодор Тодоров наредбата е спазена те са използваеми. Всичко е изпълнено по правила и норми, като са се съобразили с градоустройствените дадености.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече