За последните 10 години,авиопътниците у нас са намалели 10 пъти.
След срива на "Балкан", бързите реакции на "Хемус еър" и "България чартър" запазиха пазарната ниша, смятат от Института по въздушен транспорт.
В момента гражданската ни авиация разполага със 105 транспортни самолета, 250 леки и вертолети.
В сектора работят 6000 души.
Българският авиационен пазар е оценен за близо 470 милиона долара. Това показва, че в бранша има бъдеще, категорични са авиаторите.
Нужни са много труд и помощ от Правителството, за да върнем отново мястото си на международните пазари, според тях.
Мястото на самолетите с българското знаме е по въздушните коридори на Европа и света. В това са убедени бившите и настоящите авиатори, които учавстваха в конференцията в Националния исторически музей.