Българите масово предпочитат да пазаруват от супермаркета. Този отговор са посочили 55% от потребителите на btv.bg, участвали в анкета на сайта. 14 на сто избират най-близкия до дома им магазин, 12% пък винаги обикалят и търсят намаления. Други 14% предпочитат да пазаруват от квартала, а едва 3% ходят на пазара.
„Ерата на скритите и неточни кантари по кварталните пазари е на път да бъде заличена с отварянето на все по-големи и по-големи супермаркети, които предлагат различни промоции на стоки. Дано практиката на нелицензираната продажба на стоки с неизвестен произход, както и измамите по пазарите да бъде заличена напълно в скоро време”, коментира потребител.
„Предпочитам да пазарувам в големите вериги, защото там имам възможност да си избирам всичко - дори и една ябълка.Но винаги внимавайте, защото човек се увлича и купува дори и неща, които в момента не му трябват и на касата сметката е голяма”, допълва друг.
„Плодове и зеленчуци купувам от пазара, а за друг вид стоки се насочвам към големите супермаркети. Опитвам се да подбирам най-доброто, но купувам само това, от което имам нужда в момента. Не вярвам на промоции, бонуси и тъй подобни. За мен това е изкуствена манипулация върху цената на даден продукт”, смята трети.
„Пазарувам от магазини, където знам и съм се убедила, че продуктите са качествени и на поносима цена. Нямам определени магазини.От големите хипермаркети пазарувам само нехранителни продукти на промоция. Плодове и зеленчуци през зимата не пазарувам, разчитам на собственното производство през лятото.
„На село се произвеждат много качествени продукти, но не могат да се реализират на пазара, защото хората нямат право да ги продават на пазарите. Познавам хора, които изхвърлят краставиците и доматите си на боклука, въпреки че са произведени без хербициди и торове, само защото няма къде да ги продадат. Цялата политика в земеделието и животновъдството трябва да се промени, да се наблегне на дребните и качествени производители, да се направят по селата пунктове за изкупуване на такива продукти, ако искаме да ядем чисти и вкусни храни и да сме здрави”, категоричен е друг участник в анкетата.
„Предпочитам да пазарувам от магазините за биохрани,но... предпочитанията ми се разминават драстично с възможностите. За това си пазарувам от кварталния супермаркет”, казва следващ.
„Гледам да търся производители, на които имам доверие, а от няколко месеца станах и член на един хранителен кооператив в София, в който потребители пазаруват директно от наши биопроизводители на цени, незасегнати от надценките на разни търговци”, споделя друг.
„Предпочитам да пазарувам от най-близкият магазин защото познавам хората, които продават и съм сигурна, че няма да ме излъжат и продадат некачествена стока”, пише потребител.
„Пазарувам обикновено в големите супермаркети веднъж месечно или веднъж на два (брашно, ориз, захар, боб , кафе, масло - доста работи); веднъж месечно на пазара - месни продукти - от доказан магазин за месо. За зеленчуци средства не отделям , защото си произвеждам лятото - картофи , лук, чесън, правя и зимнина. Плодове също имаме зимата, купувам предимно цитруси”, разказва друг участник в анкетата.
„Винаги купувам избирам качествени продукти. Когато видя наденица и до нея еклери, примерно, или наблъскани всякакви продукти в някакъв хладилник и трябва да ровиш, за да видиш какво има - просто не пазарувам . Взимам само това, което ми вдъхва доверие”, категоричен е друг.
„Мисля, че основния проблем на качествените български хранителни стоки е липсата на места където могат да се съхраняват. От това произлиза проблемът и нуждата да се внасят стоки с неясен произход и качество. Тенденция е големите "дискоунтъри" вериги магазини, собственост на чужди фирми, да извиват ръцете на производители, вносители и търговци за ниски цени за сметка на качество. Печалбата от тях отива в по малък кръг от хора извън България за сметка на препитанието на многобройните квартални магазинчета”, смята следващ.
Продължавайте да участвате активно в нашите анкети. В следващата ви питаме какво е мнението ви по темата градските разговори да се набират с код.