Според ръководството на БДЖ, запорът не спира подготвяната приватизация на товарните превози. На парите от тях държавата разчита, за да финансира поне част от преструктурирането.
По думите на Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите, ако има инвеститор, няма да има пречки приватизацията да се случи, а запорът на Трансимпекс не касае товарни превози.
Само преди ден министърът на транспорта каза, че ако кредитори си потърсят заемите, БДЖ влиза в процедура по несъстоятелност. По думите на Владимиров дългът към „Трансимпекс” се изплаща.
БДЖ продава старо желязо, за да събере пари за обезщетенията на служителите, които напускат железниците. Управителите предлагат 6 заплати компенсация на всеки, който си тръгне доброволно. Съкратените ще вземат само една.
Ръководството на БДЖ съобщи, че само за 2 дни 60 души от железниците са се съгласили да напуснат доброволно. Вагони със старо желязо ще бъдат продадени, а парите ще бъдат превърнати в обезщетения.
Засега от скрап е осигурена около половината от сумата за всички обезщетения. Докато БДЖ събират пари в старо желязо, все още им се губят над 800 вагона вагона, 200 от тях са бракувани.