Метростанцията, разположена в района около НДК, по конкретно кръстовището на бул. "Черни Връх” и "Свети Наум” е една от най-големите станции, които ще има София. Макар все още стените и подовете да не са излъскани, изграждането е приключено на над 90%, година преди пусковия срок.
Интериорът не е традиционен - изпълнен е с интересни орнаменти в бяло и червено, които са преплетени от тавана, към стените и от там към пода. На станцията вече има релси, осветление и остава единствено да се довърши подовата настилка.
Част от новоизграденият булевард "Ломско шосе" беше открит днес лично от кмета на София Йорданка Фандъкова, премиера Бойко Борисов и транспортния министър Ивайло Московски.
"С няколко месеца дори вървим напред. Догодина над 400 000 души ще са под земята, ще ползват метрото, а отгоре виждате какво оставяме”, заяви премиерът.
Ремонтът на булеварда е част от проекта за строителство на метрото, което се финансира от Европейския съюз. Близо два километра нов булевард, с по три ленти в двете посоки и съпътстващата инфраструктура струва 4,6 млн. лева.
"Това е само първата отсечка. Престои още 700 метра до завършването на булеварда. Има велоалеи, места за паркиране, изцяло подменено осветление - 3,4 километра, подменени канализационни колектори, водопровод. Посадени са около 300 дървета по протежението на булеварда. Има градинки и даже и фонтан”, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова.
Собствениците на магазини по протежението на "Ломско шосе" заявиха, че са понесли колосални загуби от ремонта, като изчисляват спада на оборота от три до десет пъти, през някои месеци. Сега обаче са доволни и чакат инвестицията да им се отплати.
И въпреки видимата радост на местните жители, някои от хората в района едва дочакаха края на церемонията, за да започнат да унищожават украсата и да цапат чисто новия булевард.
Столичното метрото вози към момента около 190 000 души, но както и самият премиер заяви догодина "под земята" ще се предвижват два пъти повече пътници, като общата дължина на метрото ще е 31 километра. Нещо, което неминуемо ще се отрази благоприятно на трафика.
Хората, които живеят в кварталите с работещо метро пък ще се придвижват по-бързо до центъра, дори и от техните комшии, които живеят в така наречения „Широк център”. Другата метростанция в района на НДК - тази на "Патриарх Евтимий” и "Витоша” също е почти завършена.