Управителят на превозвача "Ентуртранс" втори ден е в неизвестност. В писмо до медиите Ениз Ченгел съобщи, че не е готов да се появи публично, защото е разстроен и заради "недобрата му комуникация на български език".
Защо във фирмата са допуснати множество нарушения?
Пред камерата ни застана друго ръководно лице. Днес кореспондентът ни Лора Стаматис отново разговаря с ръководителя група „Транспорт" в „Ентуртранс" Николай Точев, който е бил дългогодишен директор на ДАИ-Бургас и две години е оглавявал Автомобилната администрация.
Попитан как е поел транспортна фирма с толкова нарушения Точев уточни: „Не съм поел нищо, На работа съм в една транспортна фирма, в която имаше свободно работно място.
"Какво й е на фирмата, всъщност?"
„Края на януари съм постъпил, фирмата има лиценз, има автобуси, има линии, има офиси и продава билети. Кажете какъв е бил проблема, когато съм постъпил?”, каза Точев. Относно остарелия автобусен парк попита: „И кое е остарял парк - автобусите са с удостоверение, което е издадено от Министерство на транспорта, Автомобилна администрация, удостоверение, даващо им право да извършват обществен превоз на пътници. Не съм го издал аз, не съм го проверявал, не съм го контролирал, какъв е проблемът?”
Фирмата била глобявана докато е бил директор на ДАИ-Бургас. Аз не мога да се сетя за фирма, която да не е глобявана, каза Точев. Нямал представа кога катастрофиралият авобус е минал на преглед, защото документацията била или в автобуса, или в пункта, през който е минал.
Чия е преценката дали да тръгне на път даден автобус?
В „Ентуртранс" няма техническо ръководител. Последната дума дали автобусите ще пътуват е на механика и по преценка на самите шофьори. Няма досиета за техническото с състояние на автобусите, всичко се извършва по памет. Днес кореспондентите ни от Ямбол отидоха и до пункта в Карнобат, където е извършен годишният технически преглед на автобуса-убиец.
Пунктът в Карнобат вече не работи
Опитите им да открият собствениците се оказаха безуспешни. Въпреки уверението им, че ще разговарят с нашия екип те така и не се появиха.
Прегледът на автобуса е извършен там на седми март тази година. Според протокола возилото е било технически изправно. Замерванията показват 55 процента ефективност на крачната спирачка и 24 процента ефективност на ръчната. Според монтьорите, от сервиза автобусите на "Ентуртранс" са спирали без разрешение в Карнобат.
В пункта са минавали на преглед два от автобусите на "Ентуртранс". Резултатите от проверките на Държавната автомобилна инспекция ще станат ясни до няколко дни.
Успяхме да разберем, че до преди месец „Ентуртранс” е извършвала и международни превози - до Турция.