Изборът на фирма за поддръжката на около 577 км републикански пътища в област Шумен е започнал през юли, когато на търга се явяват два консорциума от фирми. През септември процедурата е прекратена, а кандидатите - отстранени. Първият - заради пропуски в документацията, а вторият затова, че не е покрил изискванията за оборот, техника и бази.
В средата на октомври Пътната агенция обявява нова процедура - този път по договаряне, и кани на преговори отстраненият за технически несъответствия консорциум, в който зад една от фирмите - "Хидрострой", стои Велико Желев - бивш шеф в АПИ и екс-съветник на регионалните министри Церовски и Гагаузов.
Законът за обществените поръчки не е нарушен, защото позволява преговорите да се провеждат само с един кандидат. Фирмите от пренебрегнатия консорциум обаче ще сигнализират Комисията за защита на конкуренцията, защото, според тях, решението на АПИ да преговаря с кандидат, който не покрива шест от техническите изисквания на поръчката, е нелогично и зад него прозират икономически интереси за милиони левове.
И двата консорциума са поддържали пътища в Шуменска област през годините, но според тях при разплащането на средства по договорите им се е подхождало субективно – "Хидрострой” е усвоявал всички средства по договора си, а конкурентите им – много малка част от тях.
Жалващите се фирми обявиха, че заради лоша поддръжка на пътищата през 2008 г., "Хидрострой” са били мъмрени от шефа на областното пътно управление в Шумен. Справка в Пътната агенция обаче показва, че не е имало нарушения и фирмата не е санкционирана за лошо изпълнение на възлаганите й поръчки.
