Изборът на изпълнител за зимната поддръжка на пътищата в област Шумен е предрешен, алармира консорциум от местни фирми. Според тях търгът ще бъде спечелен от кандидат, който не покрива техническите изисквания, но зад него стои бивш шеф на Агенция "Пътна инфраструктура".

Изборът на фирма за поддръжката на около 577 км републикански пътища в област Шумен е започнал през юли, когато на търга се явяват два консорциума от фирми. През септември процедурата е прекратена, а кандидатите - отстранени. Първият - заради пропуски в документацията, а вторият затова, че не е покрил изискванията за оборот, техника и бази.

В средата на октомври Пътната агенция обявява нова процедура - този път по договаряне, и кани на преговори отстраненият за технически несъответствия консорциум, в който зад една от фирмите - "Хидрострой", стои Велико Желев - бивш шеф в АПИ и екс-съветник на регионалните министри Церовски и Гагаузов.

Законът за обществените поръчки не е нарушен, защото позволява преговорите да се провеждат само с един кандидат. Фирмите от пренебрегнатия консорциум обаче ще сигнализират Комисията за защита на конкуренцията, защото, според тях, решението на АПИ да преговаря с кандидат, който не покрива шест от техническите изисквания на поръчката, е нелогично и зад него прозират икономически интереси за милиони левове.

И двата консорциума са поддържали пътища в Шуменска област през годините, но според тях при разплащането на средства по договорите им се е подхождало субективно – "Хидрострой” е усвоявал всички средства по договора си, а конкурентите им – много малка част от тях.

Жалващите се фирми обявиха, че заради лоша поддръжка на пътищата през 2008 г., "Хидрострой” са били мъмрени от шефа на областното пътно управление в Шумен. Справка в Пътната агенция обаче показва, че не е имало нарушения и фирмата не е санкционирана за лошо изпълнение на възлаганите й поръчки.