Директорът на главната дирекция "Гражданска защита" при МВР Стефко Бурджиев е категоричен, че огромният водосбор и обилните валежи, излели се миналото денонощие, са причина за драстичното покачване на нивото на река Струма. Това той заяви в отговор на въпрос пред журналисти днес в района на Кресненското дефиле, където главният път Е-79 бе подкопан и половината от пътно платно - отнесено от придошлата река.

Това стана причина да бъде затворено движението по най-натоварения път между България и Гърция за неопределено време. На това място сутринта се случи и тежко произшествие, при което самосвал бе "погълнат" от буйната река заедно с шофьора от с. Дагоново, община Белица, и до момента няма следа от тях.

Стефко Бурджиев коментира причините за покачването на нивото на реката в отговор на въпрос дали това не се дължи и на изпускане на вода от яз. "Дяково". Знаете, че под ръководството на Министерството на околната среда и водите, е разработена програма за управление на водния отток на национално значимите реки, каза той.

В никакъв случай не се допуска безконтролно изпускане на язовирите, така че да се стига до такива аварийни ситуации. За мен единствената причина е огромният водосбор и голямото количество валеж, който падна за много кратко време. "Не бих могъл да кажа дали е бил изпускан яз. "Дяково", но във всички случаи, ако той е изпускан, е изпускан хармонично с онова, което пада и отгоре", каза Бурджиев.

В отговор на въпрос на БТА дали има другаде критични участъци по течението на Струма като проблемният в Кресненското дефиле Стефко Бурджиев каза, че има на още няколко места. "Поне от пръв поглед по време на пътуването си от София насам и снощи, и днес ги забелязвам.

Но с колегите от агенцията "Пътна инфраструктура" и преди малко под ръководството на областния управител на Благоевград Валери Смиленов набелязахме мерки, които още от следобед се изпълняват, за да може да се преодолеят тези участъци или поне превантивно да могат да бъдат защитени,
за да не се стигне до такава ситуация, каквато имаме в момента пред нас".

Попитан дали има опасност р. Струма да създаде затруднения за железопътния транспорт, Стефко Бурджиев отговори, че има един участък в района на Дупница с пропаднала подпорна стена, дълга около 50-60 метра. "Специален ревизионен екип на Министерството на транспорта и "Железопътна инфраструктура" трябваше нощес да ревизира участъка и да прецени дали е възможно движението", каза той. По думите му очевидно е направена такава ревизия, след като днес се движат влаковете.