Скъпият петрол и увеличението на автобусните билети пренасочиха пътниците у нас към влаковете. Преливането от автобусните към железопътните линии все още не е толкова осезаемо, колкото е в Германия и Франция например. По основните направления ж.п. транспортът е между 12 и 40 процента по-евтин от автобусния, установи репортерска проверка на bTV Новините.

През празничните дни на автогарата в София се усещаше намаления пътникопоток. За десет дни автобусните фирми вдигнаха цените с около 8 процента. Скъпият петрол е възможност за БДЖ да вози много повече хора и да се оздрави финансово. Само половината от локомотивите на българските държавни железници са дизелови. От тях една трета извършват само маневрена дейност. Основно се използват електровози и електромотрисни влакове и затова БДЖ е по-малко зависима от увеличението на горивата.

Еднопосочен билет с влак до Варна и Пловдив без никакви отстъпки сега е с около 20 процента по-евтин от автобусния. До Бургас разликата е около два лева. До Горна Оряховица или Русе можете да намалите разходите си за транспорт с 30-40 процента, ако ползвате железницата.

Дори и при разлика от 20 процента на цените до Варна, много пътници все още предпочитат автобусния превоз. Някои от тях са притеснени от инцидентите във влаковете от последните години, а други считат, че с автобус придвижването е по-бързо.

Засега никой не се ангажира да каже кога и БДЖ ще трябва да повиши цените си.