Летище "София". Обикновено отменените полети тук са рядкост, освен ако някой вулкан със странно име не изригне в Исландия. Не само в този случай обаче имате право на претенции. За да искате обезщетение е достатъчно само полетът да закъснее с няколко часа.
Оказва се, че не само българите не знаят какво да правят в случай на закъснение на полета. Пасажер от Норвегия също не е наясно какви права има:
"Ако закъснее полетът ми, единственото, което мога да направя е да чакам и да видя какво ще се случи, какво ще ми кажат от авиокомпанията", смята той.
Ако полетът закъснее с повече от пет часа, имате пълното право да си искате обратно парите за самолетния билет .
Ако авиокомпанията ни загуби багажа - какво правим? Подаваме оплакване, рекламация, чакаме си багажа обратно. Това, което не знаем обаче е, че на територията на ЕС имаме право на парична компенсация и то в доста приличен размер.
Имате право на обезщетение до 1 220 евро, ако при полета изгубят или повредят багажа ви. Срокът за искане на компенсация е седем дни при повреден и 21 дни - при забавен багаж.
Какво е положението на Централна гара в София. Мръсно и неприветливо място, на което, за разлика, от летището няма стикери, които да информират за правата на пътниците.
Трябва да ви върнат парите, в случай, че влакът бъде отменен или закъснее повече от час. Ако пък багажът ви е повреден по вина на железниците, може да поискате компенсации до 1 300 евро за куфар. Бихте ли го направили обаче е отделен въпрос.