Само месеци след въвеждането на така наречените високи прагове за качеството, част от производителите вече бият отбой. Според експертите от Българската агенция по безопасност на храните обаче пазарният дял на отказалите се фирми не е загубен.

Това означава за мен, малко по-свито потребление, което е нормално, но пък техният пазарен дял се заема от другите, които произвеждат, смята д-р Любомир Кулински от Българската агенция за безопасност на храните.

Истерията около търсенето на продукти "Стара планина" определено е отминала, а част от потребителите са недоволни от качеството.

И все пак за драстичен отлив на клиенти не можем да се говори, тъй като продуктите по стандарта остават предпочитани от тези потребители, които държат да сложат на трапезата си най-доброто.

Предстои въвеждането на минимални прагове за качеството, които обаче объркват производителите и потребителите, защото експертите все още не могат да дадат ясен отговор, какво точно ще контролират.

Обмисляме варианта минималните прагове за качество да важат за по-широка група продукти, обясни д-р Любомир Кулински.

Десетките промоции и акции обаче определено привличат потребителите, които увлечени от ниските цени често правят компромиси с качеството.

Минималните прагове за качество се извършват единствено чрез стандарт. Всяко едно предприятие в България работи по свои вътрешни стандарти, а от това зависи цената и качеството на продукта. Няма да е трудно въвеждането на прагове за качество, ако е ясен механизмът, по който ще се контролира, и точните показатели, смята Кирил Вътев, собственик на месопреработвателно предприятие.