Все повече българи стават жертва на нелоялни търговци в Интернет. Само за една година жалбите са се увеличили с повече от два пъти. Преди няколко месеца Екатерина Ангелова прави поръчка за 1700 лева от известен английски интернет магазин, но получава само част от стоките. Следва няколкомесечна кореспонденция с търговците от сайта.

„Последният отговор, който на мене ми даде търговецът беше, че пито-платено. Да пия една студена вода, всичко ми било доставено, и ако не е имал кашонът някакви разкъсвания, значи всичко си било вътре”, разказа Екатерина Ангелова.

Жалби за нелоялна онлайн търговия са повече от половината оплаквания в потребителските организации. През изминалата година броят им е скочил повече от два пъти, като жалбите са предимно за лошо качество на стоката и бавене на доставката.

„Имаме английски и френски сайтове, които имат големи проблеми, те ги признават, но в крайна сметка удовлетворяват всички жалби. Лошото е, че примерно, си поръчвате стока за зимата, а я получавате лятото”, посочи Венцислав Петков, Европейски потребителски център.

Още по-лошото е, когато попаднем на фалшиви търговци. Ако в сайта няма никакъв телефон за връзка с търговеца, това е сигнал, че може да станем жертва на измама. Полезно е да знаем, че поръчката трябва да пристигне за не повече от 30 дни и имаме право да се откажем от стоката 7 дни след получаването й. Специалистите съветват да плащаме по банков път. И преди всичко - да се допитаме до мнението на други потребители в интернет.

Екатерина успява да си възстанови 500 лева от поръчката, но щеше да си спести главоболията, ако беше прочела предварително отзивите.