„Последният отговор, който на мене ми даде търговецът беше, че пито-платено. Да пия една студена вода, всичко ми било доставено, и ако не е имал кашонът някакви разкъсвания, значи всичко си било вътре”, разказа Екатерина Ангелова.
Жалби за нелоялна онлайн търговия са повече от половината оплаквания в потребителските организации. През изминалата година броят им е скочил повече от два пъти, като жалбите са предимно за лошо качество на стоката и бавене на доставката.
„Имаме английски и френски сайтове, които имат големи проблеми, те ги признават, но в крайна сметка удовлетворяват всички жалби. Лошото е, че примерно, си поръчвате стока за зимата, а я получавате лятото”, посочи Венцислав Петков, Европейски потребителски център.
Още по-лошото е, когато попаднем на фалшиви търговци. Ако в сайта няма никакъв телефон за връзка с търговеца, това е сигнал, че може да станем жертва на измама. Полезно е да знаем, че поръчката трябва да пристигне за не повече от 30 дни и имаме право да се откажем от стоката 7 дни след получаването й. Специалистите съветват да плащаме по банков път. И преди всичко - да се допитаме до мнението на други потребители в интернет.
Екатерина успява да си възстанови 500 лева от поръчката, но щеше да си спести главоболията, ако беше прочела предварително отзивите.