Автобус 213 от Централна гара до Младост се обслужва от общинското автобусно дружество. Tемпературата, която екипът на bTV измери в салона в 15:00 часа следобед е около 43 градуса, или 8 повече отколкото навън. Нито един автобус на Столичен автотранспорт няма климатик.
За частните линии данъкоплатците в София плащат по около 3,50 лева на километър. Високата цена е оправдана с новите автобуси. В автобус номер 1 обаче климатикът не работи, а температурата в салона е 35 градуса. Същото е положението и в нов частен автобус по линия 204. Климатикът не работи, а температурата е 36 градуса.
В стар тролейбус "Икарус" по линия номер 5 бяха измерени 40 градуса температура. В тези превозни средства охлаждането е невъзможно. Без климатик се движат и всички трамваи в София. Температурите в салоните не падат под 35 градуса.
Според зрители на bTV дори в новите тролеи, за които общината брои по 450 000 евро на брой, климатиците не работят. Екипът на телевизията провери произволно два от тях, но климатиците бяха включени, а температурата бе около 23 градуса.
В Стара Загора да попаднеш на градски автобус с климатик е все едно да уцелиш 6-ца от тотото. Малцина са късметлиите, но екипът на bTV не бе от тях. В 16:00 часа следобед термометърът отчете 35 градуса на сянка. В тролеят е 32 градуса на сянка, а от страната, където пече слънцето - с 10-ина повече. Пътниците определено не се чувстват комфортно.
В автобуса температурата е подобна. Единственото охлаждане е от отворените капандури, през които влиза живителен хлад, съпроводен с прах. Шофьорът на автобуса споделя, че не знае да има градски автобус с климатик в града. А според пътниците охлаждащите климатици в градския транспорт работят само през зимата.
"От доставените автобуси на частните оператори в София преди година и половина, от 150 автобуса 25 са оборудвани с климатик. При направените проверки за работата на климатиците в превозните средства се установи, че в новите тролейбуси всички са били изправни и са работели. При автобусите от 25 превозни средства са установени 3 със спрян климатик по субективни причини с цел икономия на гориво", каза пред камерата на bTV управителят на Центъра за градска мобилност Николай Костов. Той припомни, че в метрото климатиците също работят и условията за пътуване са много добри.
По думите на Костов при следващите доставки на превозни средства за Столична община ще бъде включено задължително изискването за климатик. "Действително общинският автобусен парк закъсня с обновлението си, но все пак в София от 550 автобуса в час пик 180 са на възраст до 1 година и отговарящи на всички европейски норми", каза още той.
По темата за смъртта на един от шефовете на Центъра за градска мобилност Марчело Доковски и твърденията, че върху него е оказван натиск във връзка с обществени поръчки, включително и за доставка на нови "паяци", Николай Костов коментира, че покойният му колега никога не е споделял срещу него да има отправени заплахи.