Пробата показа - на 16 паркоместа за автомобили се побират 253-ма велосипедисти, заедно с велосипедите. Пада се по 16 души на едно паркомясто, което иначе се ползва от един човек. Това е смисълът в мръсната ни София да даваме предимство на колоездачите, които се опитват да извоюват правото си да участват в уличното движението. Право, което не зачитат нито автомобилите, нито пешеходците.
"Карам колело в България от 6-годишен, което означава вече 12-13 години, бил съм в чужбина и тук просто културата не се променя. Въпреки велоалеите, които вкараха, хората и на велоалеите не гледат просто”, възмущава се Мартин.
Да бъдат забелязани. Такава символика вложиха във велошествието си ентусиастите, които обиколиха центъра на София в час пик.
"Човек се чувства мобилизиран, чувства се ангажиран. Здравословно е - вместо да гълташ хапчета”, признава 78-годишният Владимир Леков - републикански юношески шампион по колоездене през 1952 г.
Движиш се, чувстваш се част от атмосферата на града, минаваш по любимите си маршрути и стигаш до крайната точка на пътуването си много по-бързо и по-забавно от тези, които пътуват с коли.
В ден като този, досадата на подразнените шофьори е пренебрежима, защото да ходиш с колело - на работа или където и да е, е цивилизован избор.