Как могат да намалеят сметките за вода? В Шумен откриха 25-30% разлика между отчетена и реално използвана вода. Във водоснабдителното дружество има десетки жалби за надписани сметки от потребители. Причината - стари и неточни водомери. За да решат проблема, от ВиК предлагат на потребителите електронни водомери.

В един жилищен вход до преди месец е имало разлики от 15-25% в реално консумираната и отчетената от ВиК вода. Семействата неведнъж са се оплаквали от надписани сметки.

От месец във всеки апартамент са монтирани електронни водомери, които би трябвало да сведат до минимум разликите при отчитането. Електронните водомери се управляват дистанционно и за отчитане на консумираната вода не е нужно посещение на инкасатор.

“Имаме в момента закупена програма, с която е възможно дистанционно, т.е от улицата да отчетем в един и същ момент абсолютно всички водомери, защото те си имат съответен чип и номер, който е индивидуален и не може да бъде по никакъв начин манипулиран”, каза Асен Аврамов, управител на ВиК - Шумен.

Засега обаче промяната има слаб ефект върху сметките.

Вероятно ще трябва да минат години, за да се убедят потребителите, че монополистът не злоупотребява с доверието им. Но отчитат факта, че това е първата стъпка към по-прозрачни сметки.