42 милиона лева ще бъдат вложени в рекламата на България като туристическа дестинация през тази година. Това съобщи министърът на финансите Симеон Дянков по време на общото събрание на Националния борд по туризъм. Въпреки кризата приходите от туризъм у нас са по-високи спрямо предходните години.

Близо 9 милиона туристи са посетили страната ни през миналата година отчитат от Националния борд по туризъм. Според данните заетостта на легловата база е била с над 5% по-висока спрямо 2009 г. и е достигнала 30 на сто.

„Ние се връщаме на предкризисната година. Нещо повече ние очакваме и за 2011-та година едни добри показатели, пак в същия параметър брой туристи", каза Румен Драганов, Национален борд по туризъм.

Ясен закон за туризма и точна дефиниция за различните видове атракции искат от съсловната организация. Проблем у нас е и това, че в страната ни има изключително малко европейски и световни марки хотели. От Националния борд по туризъм отчетоха положителния факт, че ще бъдат вложени повече средства в рекламата на страната ни като туристическа дестинация.

„Ние сега сме отчитали, че нали годината е хубава, очакваме да влезнат 50, 100 милиона дори за реклама и въобще да се обърне внимание на този отрасъл. Досега не се е случвало, досега винаги са се харчели тези малки пари”, каза Красимир Гергов, председател на борда.

Министърът на финансите обяви, че плановете на правителството са в развитието на културно-историческия и поклонническия туризъм.

„Вместо да говорим за цялостна стратегия за едно десетилетие, да кажем - ето така ние си представяме ролята на държавата в няколко такива проекта, в няколко такива региона”, каза Дянков.

Освен това ще бъдат развивани спортния и планинския туризъм, които могат да привлекат по-богати гости в страната ни.
.